دستاورد برجام رو شدن دست غربی‌ها و عناصر سازشکار داخلی است

تواناراد گفت: کسانی که معتقد بودند آمریکا می تواند دستگاه امنیتی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران را با یک بمب نابود کند، همین که به اینجا رسیده اند که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند از دستاورد های برجام است.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، صدور بیانیه وزارت امور خارجه در پاسخ به کارشناس منتقد برجام در برنامه ثریا را پر رویی خواند و گفت: جای سوال است که چطور بعد از شکستی که دستگاه سیاست خارجی کشور در قرارداد برجام خورد، هنوز مدعی قدرت و قوام متن برجام است.

وزارت امور خارجه در بخشی از این بیانیه نوشته است «چرا بر خلاف آنچه امام راحل ما بحق فرمود که «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند»، این آقایان تلاش دارند اثبات نمایند که اتفاقا آمریکا هر کاری خواسته با مردم ایران چه در تحریم ها و چه در مذاکرات کرده است؟» تواناراد با اشاره این بخش از متن بیانیه وزارت امور خارجه گفت: مطابق با استراتژی چالش آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و هر غلطی هم از او سر زده پاسخ داده ایم.

وی افزود: دستگاه سیاست خارجی یک کشور ذلت را می پذیرد و علیرغم سالها مقاومت ملت، پای میز مذاکره می نشیند و متنی که یک سال و نیم پیش از توافق برجام توسط یکی از بنیادهای آمریکایی نوشته شده را امضا می کند و نام آن را موفقیت می گذارد. می گویند آمریکا را عقب نشانده ایم!

وی دستاورد برجام را واقع بین شدن مسئولانی که به آمریکا اعتماد داشتند دانست و گفت: کسانی که معتقد بودند آمریکا می تواند دستگاه امنیتی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران را با یک بمب نابود کند، همین که به اینجا رسیده اند که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند از دستاورد های برجام است.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل خطاب به وزارت امور خارجه گفت: دستاورد برجام یک مقدار واقع بین تر شدن شماست. دستاورد برجام رو شدن دست غربی ها و عناصر سازش کار داخلی است.

وی افزود: ما در برجام فریب و شکست خوردیم و آمریکا توانست غلط هایی در مذاکره بکند.

تواناراد گفت: پس از برجام مشخص شد تئوری جمهوری اسلامی ایران، که چالش با استکبار و نفی سازش بود چقدر درست و کارآمد بوده است.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه استراتژی سیاست خارجه جمهوری اسلامی باید انقلابی و اسلامی باشد، گفت: استراتژِی تیم مذاکره کننده در برجام نه انقلابی بود و نه اسلامی. برجام با شکست مواجه شد و دستاورد اقتصادی نداشت.

تواناراد خاطر نشان کرد: دستگاه سیاست خارجی با تحقیر، تهدید و بی ادبی نسبت به منتقدان نمی تواند افتضاح برجام را جمع کند. مذاکره کنندگان باید پاسخگو بوده و نسبت به بدعهدی های دشمن واکنش نشان دهند و از برجام به بهترین نحو ممکن خارج شوند.

کد خبر: 899864

وب گردی

وب گردی