تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته و مدرن از امتیازات ویژه دانشگاه آزاد اسلامی است

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: انبوه امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته و مدرن از ویژگیهای بارز و برجسته این دانشگاه است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، اولین جلسه کمیته راهبری اجرای تفاهم نامه بین دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان ملی استاندارد ایران به منظور بررسی راهکارهای اجرایی کردن تفاهم نامه و نحوه تدوین برنامه عملیاتی در معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

دکتر بیژن رنجبر معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه به گستردگی مراکز و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور و حتی در شهرهای مرزی اشاره کرد و گفت: یکی از نقاط قوت این دانشگاه پراکندگی و گستردگی واحدهای دانشگاهی در اقصی نقاط کشور است.

وی انبوه امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته و مدرن را از ویژگیهای بارز و برجسته دانشگاه آزاد اسلامی برشمرد و افزود: درصدد هستیم با بهره گیری از این پتاسیل همکاری های بسیارمؤثر و مناسبی را با سازمان ملی استاندارد ایران داشته باشیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در مجموع واحدهای دانشگاهی خود دارای300 دفتر باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان است، خاطر نشان کرد: این باشگاه نخبگان دانشگاهی و غیر دانشگاهی را در سراسر کشور شناسایی و جذب می کند و ضمن ارائه تسهیلات به آنان از خدماتشان بهره مند خواهد شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: 160 محصول از 1100 محصول تولیدی توسط مراکز و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در نمایشگاه پژوهش و فناوری امسال ارائه شد که به معنای واقعی یک نمایشگاه فن بازار بود.

دکتر رنجبر با تأکید بر اینکه براساس چشم انداز ، دانشگاه آزاد اسلامی باید در افق 1404 انتخاب اول علاقه مندان به تحصیلات دانشگاهی باشد، گفت: این هدف بسیار نزدیک و دست یافتنی است، چرا که دانشگاه آزاد اسلامی در رقابت با دانشگاه های دولتی و خصوصی دیگر از خیلی جهات دارای مزیت نسبی است.

در ادامه این جلسه در خصوص ساختار کمیته راهبری و کمیته های تخصصی مشترک بحث و تبادل نظر شد که در نهایت چهار کمیته «همکاری های حوزه استاندارد سازی و ترویج»، «همکاری های آموزشی و تأیید صلاحیت اشخاص حقیقی»، «همکاری های فنی و آزمایشگاهی» و «همکاری های حوزه دانش بنیان و امور ویژه» تصویب شد.

گفتنی است تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان ملی استاندارد ایران چندی پیش به امضای دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و خانم مهندس پیروز بخت رئیس سازمان ملی استاندارد ایران رسید.

این تفاهم نامه به منظور اشتغال زایی نخبگان و جوانان، کارآفرینی، گسترش همکاری های علمی، آموزشی و پژوهشی، تسهیل و تسریع در استاندارسازی آزمایشگاه ها و کارگاه های دانشگاه آزاد اسلامی، تسهیل در تشکیل کارگروه های تخصصی به منظور تدوین استانداردهای ملی و بین المللی، ارائه آموزش های کاربردی، تجمیع توانایی های نیروی انسانی و ظرفیتهای متقابل فنی و آزمایشگاهی به امضای طرفین رسیده است.

کد خبر: 899909

وب گردی

وب گردی