بیش از ۷۰ درصد مدارس غیرانتفاعی در ساختمان‌های فرسوده ایجاد شده‌اند

رییس سازمان مدارس غیردولتی گفت: خیلی از مدارس غیردولتی مسکونی بوده اند اما دلیل نمی شوند که استحکام نداشته باشند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر مجتبی زینی وند ،درباره فرسودگی مدارس غیر دولتی اظهار کرد: صدور مجوز مدارس غیردولتی یک‌فرایند قانونی و مصوب شده است.

وی افزود: موسسی که مجوز تاسیس دریافت کرد، برای راه اندازی ملکی را مشخص می کند. این ملک را وزارت آموزش و پرورش به سازمان نوسازی و تجهیز مدارس معرفی می کند.

رییس سازمان مدارس غیردولتی ادامه داد: سازمان نوسازی از حیث مقاومت بنا و ظرفیت اظهار نظر می کند. اگر مدرسه ای از نظر سازمان نوسازی استحکام بنا نداشته باشد، هیچ اداره ای مجوز فعالیت به مدرسه غیردولتی را نمی دهد.

زینی وند گفت: درست است خیلی از فضاهای آموزشی غیردولتی مسکونی بوده اند اما دلیل نمی شوند که استحکام نداشته باشند.

وی یاد آور شد: خیلی از موسسان مدارس غیردولتی نسبت به نوسازی و بازسازی بناها نیز اقدام کرده اند.

وی بیان کرد: نگاه ها و اظهار نظرها نسبت به مدارس غیردولتی سختگیرانه است و بیشتر باید مسئولانه باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: سازمان نوسازی و تجهیز مدارس اهمالی در صدور مجوز مدارس غیردولتی ندارد.

وی افزود: پیش از این محمد سالاری در سی و ششمین جلسه شورای شهر در تذکر خود با اشاره به تعداد قابل توجه دانش آموزان تهرانی (حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار دانش آموز) که بیش از ۲۰۰ هزار نفر از آنان در مدارس غیرانتفاعی تحصیل می کنند، گفته بود؛ آنچه موجب نگرانی جدی است استفاده از فضاهای مسکونی به جای مدرسه است به طوری‌که قسمت عمده مدارس غیرانتفاعی در منازل مسکونی با قدمت ۳۰ سال و بیشتر مستقر هستند.

ساختمان هایی‌که به لحاظ استفاده مسکونی تمایلی به زندگی در آنها نیست در نهایت به‌صورت مدرسه دایر می شوند و محل تحصیل دانش آموزان می شوند، آمارها نشان می‌دهد بیش از ۷۰ درصد مدارس غیرانتفاعی در ساختمان‌های فرسوده ایجاد شده‌اند.
706

کد خبر: 899969

وب گردی

وب گردی