باید از هرگونه فساد و تبعیض پرهیز شود/ تاکید بر لزوم حفظ سلامت کار در وزارت نیرو

وزیر نیرو گفت: بروز هر گونه نشانه تبعیض و فساد در سیستم ده ها برابر اثر پروژه ها، اثر منفی دارد لذا همه وظیفه مشترک در دقت کیفیت انجام کار را داریم و مدیریت ارشد وزارت خانه نیز به این امر توجه دارد و هیچ گونه مسامحه ای نخواهم داشت. اگر قرار است در جایی مسامحه ای کنیم باید در راستای صحت انجام کار باشد. 

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ رضا اردکانیان وزیر نیرو در همایش مدیران ارشد صنعت برق با اشاره به مشکلات تامین آب، غذا و انرژی در منطقه گفت: دو منبع تجدیدپذیر و تجدید‌ناپذیر در اختیار ما است. منبع تجدیدپذیر ما منبع نیروی شایسته انسانی کشور است که منبعی ارزشمند و قابل اتکاست و اهداف و آرمان های ما به اتکای این منبع محقق می شود.

رضا اردکانیان در همایش مدیران ارشد صنعت برق کشور اظهار کرد: در حکمت انتصاب حائری اشاره ای به پیوست حکم شده و این پیوست در ارتباط با مسئولین ارشد کشور است، در این پیوست ماموریت‌های عمومی و ماموریت‌های تخصصی است و در سیستمی در ریاست جمهوری بر اساس گزارش‌های دو ماهه مسئولین و گزارش شش ماهه سازمان برنامه، تحقق اهداف رصد می‌شود.

او یادآور شد: احکام همکاران وزیر نیرو نیز به همین صورت است و امید داریم این امر موجب باعث افزایش انگیزه و پیشرفت کارها شود. سعی می شود در انتصاب‌ها سیاست فراهم کردن فرصت برابر دنبال شود. در ستاد وزارت نیرو این کار آغاز شده و تجربیات در اختیار همه سازمان‌ها قرار خواهد گرفت.

وزیر نیرو با اشاره به موضوع تکریم و تودیع و معارفه گفت: با توجه به شایسته گزینی مسوولیت ها فرصتی برای خدمت است و باید در ارائه این خدمت با شوق رقابت کرد و فرصت را برای افراد دیگر نیز باید به صورت برابر فراهم کرد تا شایستگان به نوبت نقش و سهم داشته باشند.

اردکانیان با ابراز امیدواری نسبت به اینکه فلاحتیان بتواند به کارهای خوب خود بیافزاید، گفت: برنامه تفصیلی از حائری گرفتم و در هر فصلی، ریز اقدامات با زمانبندی ذکر شده و با مدیریت دقیق ایشان که تعهدات را که مکتوب کردند، دنبال می‌کنیم.


وزیر نیرو با اشاره به مباحث مدیریت تقاضا و عرضه گفت: تعهدی که همکاران در شرکت توزیع برق تهران بزرگ دادند که سایر همکاران و شرکت ها نیز به آنها می پیوندند، آغازگر فعالیت عظیمی که تاثیر گذار در مدیریت مصرف است، منجر خواهد شد. در مدیریت تقاضا در صنعت برق، برنامه‌ها باید با چند گام بر برنامه‌های توسعه کشور تاثیر گذارند. این موضوع مستلزم ارتباطات قوی‌تر است. عرضه مدیریت عرضه و تقاضا نمی‌توانند منحصر به بخش محدودی باشد و باید بر صنعت تاثیر بگذارد. از شخص وزیر تا مدیران استانی درگیر این موضوع خواهند بود و باید تاثیر آن دیده شود.

اردکانیان با تاکید بر لزوم حفظ سلامت کار گفت: وظیفه‌ی ما ارتقای سطح رضایت مردم، تداوم و تدارک اعتماد بیشتر بین جامعه و مجموعه مدیریت نظام است. نباید حجم کار، ما را از چگونگی انجام کار غافل کند. بروز هر گونه نشانه تبعیض و فساد در سیستم ده‌ها برابر اثر پروژه ها، اثر منفی دارد لذا همه وظیفه مشترک در دقت کیفیت انجام کار داریم و مدیریت ارشد وزارت‌خانه نیز به این امر توجه دارد و هیچگونه مسامحه‌ای نخواهم داشت. اگر قرار است در جایی مسامحه‌ای کنیم باید در راستای صحت انجام کار باشد.

او افزود: باید در کار پیوستگی داشته باشیم و بخش‌های مختلف صنعت برق ابتدا در دولت و سپس در بخش خصوصی به هم پیوسته باشند. باید از بخشی‌نگری در کارها پرهیز کنیم و بدانیم موفقیت همه ما در انجام کار نظام‌مند است.

وزیر نیرو با اشاره به محدودیت منابع و آب گفت: در ۵۰ سال گذشته ایران به سمت گرم شدن و کاهش بارش پیش رفته است. به جای مقابله با خشکسالی ضروری است که ما سازگاری با خشکسالی و کم آبی را وارد ادبیاتمان کنیم و پیش ببریم. البته طبیعی است که امسال شرایط سختی را داشته باشیم اما این یک فرصت کم نظیر برای وزارت نیرو است که در فضای به نسبت آمادهتری در جامعه به بخشی از برنامه‌ها را که مستلزم آن آمادگی شرایط جامعه است، بپردازیم. از این فرصت باید برای انجام کارهای پایدار و ماندگارتری در زمینه الگوی مصرف استفاده کنیم.

اردکانیان گفت: فارغ از شکل ساختار وزارت نیرو، مدیران ما در استان ها در خط مقدم ارتباط و تعامل با نمایندگان مردم و مدیریت ارشد مدیران استان ها هستند و طبیعی است که عملکرد آن‌ها مستقیم به حساب وزارت نیرو گذاشته می‌شود. باید شکل و شیوه تعامل با جزئیات لازم بین مدیران ارشد وزارت‌خانه تا مدیران استان‌ها شکل گیرد. در یک تصویربرداری کلی بدون ذکر استثناها می‌توان گفت که وضعیت موجود مطلوب نیست و این امر موجب اشکالاتی شده و با ادامه اشکالات بیشتری رخ می‌دهد. به گونه ای عمل می‌کنیم که وزیر نیرو در جریان کم و کیف کارها در استان ها باشد و در مقابل مدیران استانی از حمایت ستاد وزارت برخوردار باشند و به کارهایی که باید بپردازند.

او تصریح کرد : باید دلواپس و نگران مصرف منبع تجدیدناپذیر باشیم و نه تنها وقت خود را باید در نظر گیریم لازم است توجه کنیم که وقت سایر افراد دیگر را نیز در اختیار داریم، بنابراین باید افراد را به جلساتی بکشانیم که با هزینه کمتری برگزار شود و نسبت به منبع مالی و وقت باید حساسیت داشته باشیم. شما موظف هستید درمورد چگونگی مصرف زمان هم گزارش دهید و راندمان را در این بخش نیز بالا ببرید.

اردکانیان درمورد حکم مشاوره فلاحتیان نیز گفت: وقتی حکم فلاحتیان را امضا کردم او گفت که شما دغدغه مرا نداشته باشید؛ در پاسخ گفتم من تنها دغدغه‌ای که ندارم دغدغه شماست. من دغدغه نیازهای وزارت نیرو را دارم.


402

کد خبر: 900001

وب گردی

وب گردی