وای به حال جامعه ای که قدر ایثارگران را نداند

استاندار همدان گفت: 3 درصد از جامعه شهدا و ۳ درصد جانبازان کشور متعلق به این استان است.

به گزارش ایسکانیوز، محمدناصر نیکبخت پیش از ظهر سه شنبه در شورای فرهنگ ایثار و شهادت استان همدان با بیان اینکه افتخار تقریظ کتب بزرگان دفاع مقدس را حضرت آقا به استان همدان دادند، گفت: خدمت به ایثارگران و خانواده های شهدا را وظیفه می دانم و افتخار می کنیم که در خدمت این بزرگواران باشیم.

وی با بیان اینکه ایثارگران و خانواده های شهدا به ما درس ایثار، فداکاری می آموزند، گفت: وای به حال جامعه ای که قدر ایثارگران و کسانی که همه هستی خود را برای انقلاب و تمامیت ارضی کشور گذاشته اند، نداند.

نیکبخت با تاکید براینکه در استان همدان همه خدمات با پیوست خدمت به جامعه ایثارگران تعریف شده است، گفت: خدمات ایثارگران با کارهای من و شما جبران نمی شود کمااینکه ایثارگران منتظر خدمت ما نیستند اما وظیفه داریم به این جامعه خدمت کنیم.

وی با بیان اینکه وظیفه داریم نسل های جدید بدانند که ایثارگران چه فداکاری هایی کردند و باید این فرهنگ را ترویج کنیم، گفت: اردوهای راهیان نور و به رخ کشیدن عظمت شهدا و ایثارگران برای این است که این فکر و اندیشه در نسل جدید ما بارور شود.

استاندار همدان با بیان اینکه پاسخ به کار این بزرگان نباید انتها داشته باشد و باید دائمی باشد، گفت: ما وظیفه ذاتی و ماموریت اصلی خود را در این حوزه انجام داده ایم و لازم نمی‌دانم گزارشی بیان کنم.

نیکبخت با تاکید براینکه با توجه به توان اعتباری استان هیچ دریغی، کوتاهی و کم توجهی به بنیاد شهید وامور ایثارگران نخواهیم داشت، گفت: برای بنیاد شهید و جامعه ایثارگر باید فکر بیشتری شود.

وی با بیان اینکه برای اشتغال فرزندان شهدا تا آنجا که در توان داشتیم کمک کردیم اما همه باید کمک کنیم که هیچ فرزند شهیدی بیکار نباشد، گفت: باید به این قشر عزیز و نور چشمان مردم ایران توجه ویژه داشته باشیم.

استاندار همدان با تاکید براینکه رئیس جمهور به این قشر و خانواده معزز شهدا اهتمام دارد و مرتب به دیدارایشان می رود اما باید تلاش بیشتری شود و بنیاد شهید منابع جدیدی را تامین و اختصاص دهد، گفت: برای تامین ۵۰ درصد اعتبار چاپ کتب شهدا اعلام آمادگی می کنم و افتخارم این است که کفش جفت کن خانواده شهدا، جانبازان، ایثارگران و رزمندگان باشم.

نیکبخت در ادامه بابیان اینکه رشادت و شجاعت حضرت زینب (س) در تاریخ باقی ماند و مردم و ایثارگران همدان هم دین خود را به این بانوی بزرگ ادا کردند، گفت: شهدای مدافع حرم استان همدان ثابت کردند که ارادت مردم همدان به اهل بیت بسیار عمیق است.

وی گفت: مردم استان در پیروزی انقلاب نقش خود را بخوبی ایفا کردند و بعد از پیروزی انقلاب نیز در همه صحنه ها شهدا، ایثارگران و جانبازان نقش اساسی داشتند.

وی تاکید کرد: مردم استان همدان در ایثار و شهادت، حفظ دین و انقلاب نقش اساسی داشتند و همه اصول ایثار و شهادت در حفظ انقلاب و ترویج دین و اصول دین در همدان تعریف می شود.

نیکبخت با بیان اینکه۳ درصد از جامعه شهدا و ۳ درصد جانبازان کشور متعلق به استان همدان است در حالی که نسبت جمعیت استان به کشور نصف این درصد است، گفت: این نشان دهنده عمق تعلق خاطر مردم استان به نظام و انقلاب است.

901/900

کد خبر: 900027

وب گردی

وب گردی