طرح آرامش و امنیت شبانه تهران از  امشب شروع می شود/صدها پلیس تا صبح گشت می زنند

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ با تاکید بر آغاز طرح آرامش و امنیت شبانه تهران، گفت: صدها مأمور پلیس تخصصی در این طرح شرکت دارند.

به گزارش ایسکانیوز سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ دوشنبه شب در حاشیه این طرح در جمع خبرنگاران گفت: طرح آرامش و امنیت شبانه تهران بزرگ شبها تا صبح ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به امنیت شهروندان گفت: نیروهای تخصصی در هر حوزه با برنامه‌ریزی کامل وظایف مختلفی را برعهده دارند و به یاری خدا در طرحی که از امشب (دوشنبه شب ) به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد بتوانیم آنچه را درخواست مردم است محقق سازیم.
سردار رحیمی گفت: این طرح با مشارکت صدها نیروی پلیس تخصصی تهران بزرگ و یگان‌های عملیاتی به مرحله اجرا درخواهد آمد.
فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: مأموران مبارزه با مواد مخدر، پلیس امنیت، پلیس پیشگیری، پلیس آگاهی، پلیس راهور و یگان‌ امداد در این طرح مشارکت خواهند داشت.
وی با اشاره به وظایف پلیس مبارزه با مواد مخدر در اجرای این طرح پرداخت و افزود: جمع‌آوری معتادان متجاهر و کارتن‌خواب‌ها در برخی نقاط تهران که مطالبه و درخواست مردم است در دستور کار عملیات شبانه تهران است.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ اظهار کرد: سگ‌های موادیاب نیز در این طرح به کارگیری می‌شوند تا چنانچه افرادی با خود مواد حمل می‌کنند و فروشنده هستند به وسیله این سگ‌ها شناسایی شوند.
وی ادامه داد: دستگیری اراذل و اوباش و مزاحمان نوامیس که تا پاسی از شب آسایش را از مردم سلب می‌کنند نیز اجرا خواهد شد.
سردار رحیمی افزود: پاتوق و حضور این افراد که برخی قهوه‌خانه‌هاست شناسایی شده و همچنین برخی باشگاه‌های بدنسازی و پارک‌ها نیز که محل تجمع آنهاست در عملیات امشب مدنظر است.
وی گفت: برخورد با خودروهایی که در برخی نقاط تهران مزاحمت ایجاد کرده و دور دور می‌کنند نیز مد نظر است، برخورد با محل تجمع اتباع خارجی و بیگانه غیرمجاز و همچنین محله‌هایی که اقدام به قاچاق اتباع خارجی به خصوص افغان ها می‌کنند در این عملیات در دستور کار پلیس امنیت قراردارد.
فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ با اشاره به وظایف پلیس پیشگیری،اظهار کرد: انجام مأموریت‌های فوری 110 طبق روال جزو وظایف پلیس پیشگیری و کلانتری‌هاست و امشب در برنامه برخورد با سرقت و زورگیری‌های شبانه مدنظر است.
وی گفت: پلیس آگاهی برخورد با سارقان، خلاف کاران مسلح و همچنین تعقیب و گریز خودروهای سرقتی و برخورد با آنان را در این عملیات مد نظر دارند.
سردار رحیمی به حوزه مأموریتی پلیس راهور پرداخت و گفت: برخورد با تخلفات خودروهای سنگین و متخلف و همچنین خودروهایی که در ساعات پایانی شب حرکات خطرناک، مارپیچ وار و سبقت‌های غیرمجاز می‌گیرند در دستور کار این پلیس است.
وی افزود: استعلام تخلفات خودروهایی که دارای تکرار جرائم بوده، جرائم بالای یک میلیون تومان و نمره منفی بالای 30 دارند، همچنین انجام تست سلامت راننده توسط پلیس‌های ویژه راهبر در دستور کار است.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اعلام این مطلب که این طرح‌ها هر شب انجام می‌شود و امشب رسانه‌ای شده است، گفت: امیدواریم بتوانیم امنیت و آرامش شبانه را نیز برای مردم تهران بیش از پیش مهیا کنیم.

ایرنا

700

کد خبر: 900063

وب گردی

وب گردی