0.5 درصد بودجه پژوهش کشور محقق شده است

رئیس کمیسیون آموزش با اشاره به اینکه صرفا 13 درصد بودجه کمکی به فعالیت‌های آموزش و پرورش مدارس پرداخت شده است، گفت: فقط 0.5 درصد بودجه پژوهش کشور محقق شده است .

به گزارش ایسکانیوز ، محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز سه شنبه سوم بهمن پارلمان و پس از ارائه گزارش رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس دیوان محاسبات، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس و نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه 96 از عملکرد 8 ماهه و 9 ماهه این بودجه گفت: سرانه دانش‌آموزی صرفا 11 درصد پرداخت شده است و این یعنی مسئولان مدارس نمی‌توانند هزینه‌های آب و برق مدارس را پرداخت کنند و درنتیجه به اولیای دانش‌آموزان فشار می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه در نتیجه عدم اختصاص بودجه دانش‌آموزی ، تغذیه رایگان در مدارس نداریم .

زاهدی در ادامه گفت: در ردیف کمک به فعالیت‌های آموزشی و پرورشی صرفا سیزده درصد بودجه مصوب ابلاغ شده است که سبب شده به واسطه عدم پرداخت کمک به ایاب و ذهاب دانش‌آموزان روستایی بسیاری از دانش‌آموزان نتوانند به مدرسه بروند.

وی با ذکر اینکه سرجمع 9 هزار میلیارد تومان تعهد برای بخش آموزش و پرورش در سال جدید وجود دارد اظهار داشت: در حوزه آموزش عالی 74 درصد پرداخت شده است که نسبتا خوب است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: در بخش بودجه پژو.هشی فقط 0.5 درصد تحقق یافته است و در بهترین شرایط سال جاری نیز 0.74 درصد محقق شده است.

کد خبر: 900069

وب گردی

وب گردی