قاضی‌پور: با اساتید متخلف برخورد شود / آموزش و پرورش صاحب ندارد / برخی مدارس غیر انتفاعی 30 میلیون تومان شهریه می‌گیرند

قاضی پور گفت: با پایان جنگ رشد علمی شروع شد این روند ارتقا خوب پیش می‌رفت تا اینکه در سال‌های 92 تا 94 افت داشته‌ایم. با توجه به روند سال‌های 95 و 96 امیدوار هستیم تحرک خوبی در این حوزه صورت بگیرد.

نادر قاضی‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص سؤال خود از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره کاهش رشد علمی کشور، گفت: احساس کردیم در چند سال اخیر دشمن دیرینه ما، عربستان، از ما در تعداد مقالات، پیشی گرفته و ترکیه هم رشد خوبی داشته است، با اینکه هر دو از ما عقب بودند.

وی دلیل این کاهش در سال‌های 92 تا 94 را سیاسی بازی وزارت علوم دانست و گفت: در سال‌های 92 تا 94 که وزارت علوم، سیاسی بازی داشت، رشد خوبی نداشتیم و این دو کشور رشد بسیار چشمگیری داشتند. سؤال من نیز از وزارت علوم در این خصوص بود.

قاضی‌پور افزود: در خصوص عربستان بررسی و مشخص شد که از اساتید کشورهای خارجی به صورت مشترک استفاده می‌کنند و رشد علمی عربستان با مقالات اساتید آمریکایی که در دانشگاه‌های معتبر آمریکا مشغول هستند، بوده است.

نماینده مردم شریف ارومیه گفت: پس از انقلاب در رتبه‌بندی دانشگاه‌ها افت اساسی داشتیم ولی با پایان جنگ رشد علمی شروع شد این روند ارتقا خوب پیش می‌رفت تا اینکه در سال‌های 92 تا 94 افت داشته‌ایم؛ با توجه به روند سال‌های 95 و 96 امیدوار هستیم تحرک خوبی در این حوزه صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه 400 مورد مقاله برگشتی از مجلات خارجی داشته‌ایم، گفت: امیدواریم رؤسای دانشگاه‌ها با اساتید متخلف به دلیل تقلب در مقالات برخورد کنند، متخلف هرکسی که باشد حتی اگر رئیس دانشگاهی هم این کار را انجام داده با وی نیز برخورد شود تا بتوانیم در کنار کسب جایگاه رتبه اول منطقه، در جهان نیز دانشگاه‌هایی جز100 دانشگاه برتر داشته باشیم.

آموزش و پرورش صاحب ندارد!

نادر قاضی پور با اشاره به مطالبات جدی مجلس از وزارت آموزش و پرورش، این وزارت خانه را رها شده دانست و گفت: آموزش و پرورش صاحب ندارد.

وی با اشاره به اهمیت بالای آموزش و پرورش، اظهار داشت: آموزش و پرورش پایه، اساس و زیرساخت نظام است. هرچقدر به آموزش و پرورش بیشتر برسیم و توجه کنیم و دانش آموزان ایده آل تربیت کنیم، نخبگان خوب داریم، کارمندان و فرماندهان عالی‌رتبه نظامی خوب خواهیم داشت.

نماینده مردم شریف ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «آقایان آموزش و پرورش را تبدیل به آموزش کرده‌اند!»، گفت: ما در دوران ساسانی نیستیم که 13 نوع مدرسه داشته باشیم.

قاضی پور با انتقاد از اینکه مدیران مدارس برای پرداخت حق و حقوق انشعاب آب و برق مقابل دانش آموزان دست دراز می‌کنند، گفت: این اقدامات شان مدیران را پایین می‌آورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به عدم پرداخت به موقع حقوق و معوقات معلمان اشاره و اظهار کرد: معلم در برابر خانواده سرزنش می‌شود. اگر قسط بانکی را یک روز دیرتر پرداخت کنند بانک بهره‌اش را می‌گیرد، اما یک سال تا دو سال معوقات فرهنگیان پرداخت نشده است.

قاضی پور خواستار توجه بیش از پیش مسئولان به عدالت آموزشی شد و افزود: آیا سزاوار است در برخی استان ها دانش آموزان در کاخ درس بخوانند و در برخی مناطق در کانکس درس بخوانند؟ باید عدالت رعایت شود.

وی با بیان این جمله که «همه جا شمال تهران نیست»، گفت: برخی مدارس غیر انتفاعی 30 میلیون تومان شهریه می‌گیرند و امکانات فراوانی دارند اما در برخی مدارس دانش آموزان نیمکت ندارند تا درس بخوانند. بیشتر نخبگان ما از مناطق محروم می‌آیند. بدون کامپیوتر، استاد و معلم اضافه به اینجا رسیده‌اند.

نماینده مردم شریف ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما عدالت علی بن ابی طالب علیه السلام را می‌خواهیم. در ارومیه در یک روستایی که پر جمعیت و مهاجرپذیر است دانش آموزان در کانکس درس می‌خوانند.

وی افزود: برخی روستاها مدرسه ندارند، اما در برخی شهرستان‌ها مدارس خالی از دانش‌آموز است. کجای این عدالت است؟ ما به دولت اجازه دادیم بهترین جاهای خود را به تجاری تبدیل کاربری کند و با فروش آن، در مناطق محروم مدرسه بسازد.

قاضی پور توجه به آسیب‌های اجتماعی پیش رو را ضروری خواند و به یکی از راه‌حل‌های آن اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش باید دانش آموزان بازمانده از تحصیل را به مدرسه بازگرداند و آن والدینی که فرزندان خود را به مدرسه نمی‌فرستند شناسایی کرده و به دادگاه معرفی کند.

وی تصریح کرد: منظور از بازماندگان از تحصیل کسانی است که در سنین 6 تا 18 سالگی بوده و مشغول به تحصیل نیستند. همچنین درصد زیادی از اراذل و معتادان جامعه کسانی هستند که بازمانده از تحصیل‌اند و بعدها بی‌سواد به شمار می‌آیند.

وزارت جهاد کشاورزی کارش شده واردات، واردات، واردات!

نادر قاضی پور از اطلاع‌رسانی ضعیف وزارت جهاد کشاورزی در خصوص آنفلوانزای پرندگان نیز انتقاد کرد و گفت: در دو سال گذشته در اهر و ورزقان دامپرورانی که امور زندگی خود را از راه دامپروری می‌گذراندند، تمام دام‌هایشان تلف شد. تازه پس از پخش گزارش صداوسیما وزارت کشاورزی اعلام کرد در این منطقه آنفلوانزا می‌آید.

وی خطاب به مسئولین گفت: وقتی می‌دانید این بیماری دام‌ها در منطقه شیوع پیدا کرده، به نماینده، فرماندار، امام جمعه و یا اعضای بخش و روستا بگویید. البته این مشکل به تنهایی بر گردن وزارت کشاورزی نیست، هرچند آن‌ها مسئولیت اولیه دارند.

قاضی پور گفت: وزارت جهاد کشاورزی وظیفه اصلی‌اش پیشگیری است اما کارش شده واردات، واردات، واردات. آن‌هم واردات تراریخته که اروپا ممنوع کرده است.

وی افزود: کم بخوریم اما ارگانیک بخوریم. محصولات خودمان را بخوریم. گوشت‌هایی که از برزیل می‌آید را خودشان نمی‌خورند ما بخوریم؟ برنج‌هایی که از هند می‌آید خودشان نمی‌خورند ما بخوریم؟ گندم‌هایی که از کانادا می‌آید خودشان نمی‌خورند ما بخوریم...؟

نادر قاضی پور با اشاره به اینکه مردم ما نمایندگان را انتخاب کرده‌اند تا پشت پرده‌ها را رو کنیم، گفت: 15 تا 35 درصد از نازایی و مشکلات مربوط به آن از مصرف محصولات تراریخته است.

نماینده مردم شریف ارومیه در مجلس شورای اسلامی از روند مدیریتی موجود در یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار کشور گفت: مدیر روزنامه همشهری را شهردار تهران انتخاب می‌کند. پول تمام آگهی‌هایی که از تمام نقاط ایران در شهرستان‌ها جمع می‌شود به شهرداری تهران می‌رسد.

من نزدم! ضبط‌صوت را از خبرنگار گرفتم

قاضی پور در خصوص نحوه برخوردش با یکی از خبرنگاران گفت: من نزدم! ضبط‌صوت را از خبرنگار گرفتم و به حراست مجلس دادم و گفتم این خبرنگار مسئله‌دار سؤال می‌کند. در جامعه برود تشنج ایجاد می‌شود. به هر حال برخی صحبت‌های ما برای بعضی خبرنگاران خوشایند نیست و برخی هم مأموریت دارند فضا را متشنج کنند.

نماینده مردم شریف ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: من لهجه دارم. فارسی من ضعیف است. آیا لهجه داشتن ایراد است یا لکه داشتن؟ لهجه من بهتر از لکه بعضی‌هاست.

وی به مصوبه دولت مبنی بر اخذ وام از کشور آذربایجان اشاره کرد و گفت: اخیراً آقایان رفتند از آذربایجان وام گرفتند. هیأت دولت تصویب کرده نیم میلیارد دلار وام از آذربایجان 27 ساله و تازه تأسیس بگیرد. امروز وصیت‌نامه امام (ره) را می‌خواندم در 18 جای آن نوشته لا شرقی لا غربی.

اگر هدفی که دانشگاه آزاد اسلامی دارد عملی شود، دست همه‌شان را می‌بوسیم

نادر قاضی پور در خصوص تغییر و تحولات یک سال گذشته در دانشگاه آزاد اسلامی و رویکرد جدید این دانشگاه مبنی بر حرکت به سمت دانشگاه مسئله محور و حل‌کننده مسائل کشور گفت: اگر هدفی که دانشگاه آزاد اسلامی دارد عملی شود دست همه‌شان را می‌بوسیم. اگر علم را به ثروت تولید کنند دستشان را می‌بوسیم و افتخار هم می‌کنیم.

وی مخالفت خود را از واردات آنچه در داخل تولید می‌شود، گفت: از هرگونه تغییر در جهت اقتصاد مقاومتی، افزایش تولید ملی و صادرات بیشتر کالا و خدمات حمایت می‌کنیم.

خبرنگار: محمد توحیدی‌راد

کد خبر: 900083

وب گردی

وب گردی