پیام‌های مقام معظم رهبری مستندسازان را به مسیر اصلی نزدیک می‌کند

کارگردان مستند «۴۴ نفر»، گفت: مستندسازان با رعایت پیام های رهبر معظم انقلاب در حوزه مستند، در مسیر اصلی و انقلابی قدم می گذارند.

امیر مهریزدان در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره اهمیت پیامهای مقام معظم رهبری به مستندسازان، اظهار کرد: درحال حاضر در مستندهای انقلابی، بحث انتقاد بطور جدی به کار گرفته نمی شود. در پیام های مقام معظم رهبری به تاثیرات مستند انتقادی تاکید شده بود که بنظرم تا کنون به درستی رعایت نمی شده است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری به عدم ترویج بدبینی و ناامیدی در ساخت مستندها اشاره کردند که در پیشبرد امور مهم جامعه بسیار مهم است. نبود ناامیدی در راه برا برای بسیاری از افراد جامعه روشن می کند.

کارگردان مستند «۴۴ نفر» با اشاره به اینکه در بدنه نظام باید انتقاد کرد، گفت: همه ما فرزندهای این نظام هستیم بنابراین باید در همین چهارچوب به دور از یأس و ناامیدی مستندهای انتقادی انقلابی بسازیم.

مهریزدان افزود: اگر مستندسازان ما بتوانند در راستای صحبت های رهبر معظم انقلاب حرکت کنند، وارد مسیر اصلی می شویم و تفاوتمان با بسیاری از شبکه های ماهواره ای مخالف نظام متفاوت می شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه مستندسازان در فضای جامعه دغدغه های بسیاری دارند، یادآور شد: مستندسازان نیز در این جامعه زندگی می کنند و دغدغه های بسیاری دارند. آنها به نارسایی ها، ایرادات و نارضایتی هایی که در جامعه وجود دارد، توجه ویژه ای نشان می دهند.

کارگردان مستند «۴۴ نفر» با اشاره به به اینکه آثار انقلابی انتقادی ماندگار در حوزه مستند بسیار است، گفت: بسیاری از کارگردان های مستند با صرف انرژی بسیار آثار ماندگاری را به جا گذاشته اند که هنوز هم مورد توجه است.

مهریزدان خاطرنشان کرد: مستندسازان در ساختن مستند بهتر است که به بحث دستاوردهای اسلامی و انقلابی توجه داشته باشند. در حال حاضر فردی که بتواند به دستاوردهای انقلاب و نیازهای مردم به درستی پاسخ گوید، وجود ندارد. دستاوردهای انقلاب اسلامی در راستای پاسخگویی به نیازهای افراد جامعه است.

503

کد خبر: 900191

وب گردی

وب گردی