بازنشسته شدن 3 هزار مگاوات نیروگاه فرسوده تا سال 1400

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید برق حرارتی کشور گفت: برنامه ما این است تا سال 1400 حدود 3000 مگاوات نیروگاه‌های فرسوده کشور را بازنشست کنیم که این می‌تواند نقش بسزایی در افزایش راندمان نیروگاهی داشته باشد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از وزارت نیرو، محسن طرزطلب مدیرعامل شرکت مادرتخصصی نیروگاه‌های حرارتی کشور در مراسم گردهمایی مدیران ارشد صنعت برق که با حضور وزیر نیرو و سایر مدیران ارشد صنعت برق در پژوهشگاه نیرو برگزار شد، گفت: در حال حاضر 82 درصد از کل ظرفیت نصب شده نیروگاهی کشور، نیروگاه‌های حرارتی است که در ده ماهه سال جاری بیش از 90 درصد از کل برق تولیدی کشور را تا امروز تأمین کرده است.
او افزود: میزان آمادگی نیروگاه‌ها در پیک تابستان سال جاری 99.5 درصد بود که در مقایسه با تابستان سال گذشته یک درصد افزایش یافته که ثبت چنین رکوردی در نوع خود بی نظیر است.
طرزطلب تصریح کرد: میزان راندمان نیروگاه‌های حرارتی کشور در حال حاضر حدود 38.5 درصد است که امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم این منیزان به 40 درصد برسد.
او خاطرنشان کرد: برنامه ما این است تا سال 1400 حدود 3000 مگاوات نیروگاه‌های فرسوده کشور را بازنشست کنیم که این می‌تواند نقش بسزایی در افزایش راندمان نیروگاهی داشته باشد.
طرزطلب یادآوری کرد: برنامه‌ریزی ما این است که از مرداد سال 96 تا تیرماه 97 بیش از 3400 مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی وارد مدار شود که تاکنون حدود 1124 مگاوات آن وارد مدار شده است.
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید برق حرارتی کشور بااشاره به برنامه ایجاد شده برای استفاده بیشتر از ظرفیت موجود نیروگاهی در سال‌های گذشته گفت: شرکت توانست از طریق اجرای دو برنامه «مدیا» و IGV+» » در دو سال گذشته به ترتیب 620 و 340 مگاوات به ظرفیت موجود نیروگاهی در پیک تابستان 95 و 96 بیفزاید.
او اضافه کرد: همچنین از طریق اجرای برنامه V94 توانستیم حدود 4000 مگاوات ظرفیت جدید به نیروگاه‌های موجود کشور اضافه کنیم که این امر نیز نقش به سزایی می توانددر افزایش متوسط راندمان نیروگاهی کشور بینجامد.
طرزطلب با اشاره به جذب سرمایه گذاری خارجی در واحدهای نیروگاهی کشور در چهار سال گذشته گفت: تاکنون 5.9 میلیارد دلار مجوز سرمایه گذاری خارجی برای ساخت 8235 مگاوات صادر شده که امیدواریم این میزان در سال‌های آتی افزایش پیدا کند.
او تأکید کرد: تضامین دولتی برای احداث 6 نیروگاه با ظرفیت 5000 مگاوات صورت پذیرفته که این نیز می‌تواند در پیشبرد طرح‌های نیروگاهی کشور بسیار مؤثر افتد.
همایش مدیران ارشد برق امروز با حضور مدیران عامل و اعضای هیات مدیره شرکت‌های برق سراسر کشور در پژوهشگاه نیرو برگزار شد.

402

کد خبر: 900198

وب گردی

وب گردی