پاسخ باشگاه راه آهن به بیانیه مسی ها

باشگاه راه آهن بعد از بیانیه هایی که باشگاه مس کرمان در خصوص اتفاقات هفته گذشته لیگ آزادگان منشر کرد، تصمیم گرفت تا در سایت رسمی این باشگاه پاسخی این اظهار نظرها را بدهد.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی باشگاه راه آهن دیدار چالش برانگیز مس کرمان و راه آهن تهران با بیانه ای مس کرمان وارد فضای جدیدی شده است به طوری که نباید فراموش کرد تیم برنده “مس “نارنجی پوشی بود که احتمالا خود هم چندان به دوام این برد باور ندارد. اما چنان این پیروزی برای خود آنها نیز ناباورانه بود که مجبور شدند اینبار نه از حیثیت هوادران و کادر زحمت کش تیم مس بلکه از داور مسابقه حمایت کنند. برای پرداختن به حواشی بازی راه آهن – مس یک قسمت کامل از برنامه ۹۰ هم کافی نیست اما سعی داریم در چند جمله کوتاه از مس دعوت کنیم که با تیترهای چون ” بی جنبه مثل بیاتی نیا ” فضای دوستانه در عین رقابت لیگ یک را به حاشیه نراند . لیگ یک آن هم در انتهای جدول این روزها جدال تیم های با سابقه ای است که تلاش دارند تا جوانمردانه فوتبال بازی کنند و حاضر نیستند حقی پایمال شود. اما آنچه در مسابقه ۱۰۳ دقیقه به میزبانی سیرجان رخ داد کمی خارج از عرف همیشگی فوتبال کرمان و جوانمردان این استان بود که به نظر می رسد گروهی به عمد تلاش داشتند تا چهره کرمان و کرمانی را به چالش بکشند. فارغ از توهین های که از روی سکو تماشگران به کادر فنی راه آهن کردند، باید از ماموران زحمت کش ناجا هم تشکر کنیم که این خطا کاران را به بخش دیگری از استادیوم منتقل کردند و اجازه ندادند تا تشنج گروه خاص بر استادیوم حاکم شود.
اما در این میان برای ناظران فوتبال بسیار عجیب است که داور مسابقه تا پیش از این بازی در چه مسابقه ای در لیگ یک سوت زده است؟
بر اساس جستجوی ما داور مسابقه نخستین تجربه اش را در سیرجان سوت زد که ضمن آرزوی موفقیت برای وی امیدوارم پله های رشد با سرعت طی کند .اما زمانی که با آقایان مسعود فرحنیا و کریم پور به تماشای بازپخش بازی نشستیم تاسف را در چهره و کلام هر دو بزرگوار در خصوص خطا های فاحش داوری شاهد بودیم. در فرازی دیگر لازم است اشاره کنیم که تجربه مخالفت مربی با نحوه قضاوت داور در بازی صبای قم و راه آهن تهران از سوی صبا به نمایش گذاشته شده بودکه بعد از این مسابقه نیز با تمکین به نظر داور هرگز توهینی آن هم به روش مس رخ نداد اما چرا مس کرمان از داور بازی که در دقیقه ۹۶ به سود این تیم سوت می زند بیانیه صادر می کند ؟ صاحب نظران و کارشناسان فوتبال می گویند به احتمال قوی مس کرمان حامی داوران لیگ است و قصد دارد تا از مظلومیت آنها در مقابل دریافتی های اندکشان دفاع کرده که خدایی ناکرده آنها شرمنده وجدان یا سوت زرین قضاوت نشوند !
البته در پایان باید این نکته را هم اضافه کنیم که مصافت ۱۷۰ کیلومتری کرمان تا سیرجان را راه آهن به جان خرید تا جوانمردانه در زمین میهمان مس باشد و کم لطفی های گزارشگر بازی در جانبداری از تیم مس مساله ای است که باید به آن توجه خاصی داشت. بر کسی پوشیده نیست که این انتقال بازی از کرمان به سیرجان که مس کرمان را از فشار هوادران ناراضی اش نجات می داد برای راه آهن مملو از خطرات جانی و خستگی راه بود . آنچه اما در پایان باید تاکید داشت آن است که راه آهن از مراجع قانونی و با تکیه بر کمیته اخلاق موضوع را پیگیری خواهد کرد زیرا نه تنها راه آهن تیم ریشه داری است بلکه مس هم جایگاه قابل احترامی در میان تیم های لیگ آزادگان دارد و نباید اجازه داد عده ای با هویت و حیثیت و سابقه میهمان نوازی مردم شریف استان کرمان را به بهانه تنها برد یک مسابقه فوتبال به هر قیمتی به چالش بکشند.

602

کد خبر: 900230

وب گردی

وب گردی