بازبینی برجام  ناشی از توهم رییس جمهور آمریکا است

علی شمخانی گفت: اقدامات اخیر امریکا برای به چالش کشاندن برجام رفتاری غیر قانونی بوده و امکان مذاکره مجدد در مورد این سند کامل و غیر قابل تجزیه، تحت هیچ شرایطی وجود ندارد.

به گزارش ایسکانیوز ، علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در گفتگو ی اختصاصی با شبکه تلویزیونی العالم گفت: اقدامات اخیر امریکا برای به چالش کشاندن برجام رفتاری غیر قانونی بوده و امکان مذاکره مجدد در مورد این سند کامل و غیر قابل تجزیه، تحت هیچ شرایطی وجود ندارد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی توافق برجام را حداقل مطالبات جمهوری اسلامی برای دستیابی به توافق با ۱+۵ عنوان کرد و با اشاره به کارشکنی آمریکا در اجرای تعهدات برجامی اظهار داشت: در حالی که علی رغم پایبندی کامل ایران به تعهدات خود، هنوزبخشی از گشایشهای اقتصادی که می بایست در چارچوب تعهدات آمریکا و حتی اروپا محقق می گردید انجام نشده است صحبت کردن در مورد بازبینی برجام، بیانی وقیحانه وناشی از توهم رییس جمهور آمریکاست.

دریابان شمخانی افزود: توان موشکی جمهوری اسلامی ایران کاملا بومی و بر گرفته از تجربه ۸ سال دفاع مقدس و مظلومیت مردم ایران در تامین نیازمندیهای اولیه برای دفاع در برابر تجاوز بوده و مسیر تکامل خود را در چارچوب بازدارندگی در برابر تهدیدات با قدرت ادامه خواهد داد.

وی یاداور شد: در چارچوب اجماع کامل مجموعه مسئولین جمهوری اسلامی ایران ما هیچگونه مداکره ای در موضوع موشکی و توان دفاعی خود با هیچ کشوری نخواهیم داشت.

دبیر شورای عالی امنیت ملی درخصوص سیاستهای منطقه ای کشورمان و راهبردهای آتی ایران تصریح کرد: اقدامات جمهوری اسلامی ایران در منطقه هیچگونه مغایرتی با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد نداشته و تلاش های آمریکا برای تصویرسازی غلط از رفتارهای ثبات آفرین جمهوری اسلامی ناشی از شکست واشنگتن و همپیمانان آن در استفاده ابزاری از تروریسم برای تحمیل اراده خود به کشورهای مستقل منطقه است.

شمخانی در پایان با اشاره به تحرکات جدید دستگاه دیپلماسی آمریکا برای همراه سازی کشورهای اروپایی و عربی با سیاستهای ضد ایرانی آمریکا افزود: به نظر میرسد پس از گسترش تروریسم تکفیری به کشورهای اروپایی و لمس نزدیک تهدیدات آن از سوی شهروندان این کشورها، عقلانیت کافی برای درک نقش تاثیرگذار ایران در مهار تروریسم و شناخت اهداف مخرب آمریکا در این زمینه ایجاد شده باشد.

کد خبر: 900246

وب گردی

وب گردی