با آمریکا برای اصلاح برجام همراه شوید یا از آن خارج می‌شویم

معاون رئیس‌جمهور آمریکا در فلسطین اشغالی به دولت‌های اروپایی هشدار داد توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ را مطابق خواست آمریکا اصلاح کنند یا اینکه واشنگتن از آن خارج خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز ، «مایک پنس»، معاون رئیس‌جمهور آمریکا که به فلسطین اشغالی سفر کرده روز سه‌شنبه به کشورهای اروپایی هشدار داد در صورتی که توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 (برجام) در ماه‌های آینده اصلاح نشود، آمریکا از آن خارج خواهد شد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، «پنس» گفت دولت‌های اروپایی بایستی میان حمایت از ایالات متحده برای اصلاح برجام یا ماندن در «این توافق معیوب» یکی را انتخاب کنند. وی در ادامه گفت: «اگر متحدانمان با ما همراه نشوند، همان‌طور که رئیس‌جمهور ترامپ به روشنی گفته ما فوراً از توافق هسته‌ای خارج می‌شویم.»

معاون رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه ابراز امیدواری کرد کشورهای اروپایی در ماه‌های پیش رو، توافق هسته‌ای مطابق خواست ترامپ اصلاح شود. او گفت: «اما ما امیدواریم بتوانیم آن را تقویت کنیم.»

ترامپ روز 22 دی‌ماه طبق تعهدات آمریکا در برجام تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران را تمدید کرد، اما گفت ممکن است آخرین بار باشد که این کار را می‌کند. او دولت‌های اروپایی را تهدید کرد چنانچه تا چهار ماه آینده برای «اصلاح نقائص فاجعه‌بار برجام» اقدام نکنند، آمریکا را از آن خارج خواهد کرد.

«رکس تیلرسون»، وزیر خارجه آمریکا که به لندن سفر کرده روز دوشنبه بعد از دیدار با مقام‌های انگلیسی گفت که آمریکا و اروپا توافق کرده‌اند کارگروهی متشکل از متخصصان برای بررسی توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 و اصلاح نقائص آن تشکیل دهند.

«تیلرسون» و رسانه‌های آمریکایی گفته‌اند این کارگروه از هفته آینده به بعد برای انجام این مأموریت و تلاش برای رسیدن به یک «توافق جانبی» برجام تشکیل جلسه خواهند داد. همزمان رسانه‌های بین‌المللی از آمادگی کشورهای اروپایی برای تشدید فشارها بر برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران خبر داده‌اند.

کد خبر: 900271

وب گردی

وب گردی