گله های زلزله زدگان کرمانشاه پس از سه ماه

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه 2 بهمن ماه با حضور در جمع مردم زلزله زده استان کرمانشاه ضمن صحبت با مردم در جریان مشکلات و مصائب آنها قرار گرفتند.

جلال میرزایی در رابطه با سفر جمعی از نمایندگان مجلس به مناطق زلزله زده کرمانشاه، در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: با جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سفری که به مناطق زلزله زده داشتیم از سه روستای میل، بازگیر و کوییک و همچنین شهر سرپل ذهاب بازدید کردیم و با مردم آنجا به صحبت پرداخته و مشکلات آنان را جویا شدیم.

درخواست مردم زلزله زده برای تسریع در اسکان دائم

وی در رابطه با درخواست مردم زلزله زده از نمایندگان مجلس، گفت: بیشتر درخواست ها در رابطه با تسریع در فعالیت ها به منظور اسکان دائم بود که مردم عزیزمان از این موضوع که چرا اسکان دائم هنوز شروع نشده است گله مند بوده اند.

نماینده مردم ایلام تصریح کرد: گله مندی مردم برای آن بود که هوا طی 4-5 ماه دیگر بسیار گرم می شود و اگر این وضعیت ادامه پیدا کند مجبور به مهاجرت از آنجا می شوند.

وی در رابطه با درخواست دیگری که مردم داشتند، گفت: مردم زلزله زده در ارتباط با مبالغ وام ها انتظار داشتند تا مبالغ بیشتری به آنها ارائه شود و همچنین مانند مبالغ بلاعوضی که دولت در اختیار آنها گذاشته است وام ها را هم بلاعوض کند.

گله مردم زلزله زده از کانکس ها

میرزایی ادامه داد: مردم همچنین نیازشان به سرویس بهداشتی بود و حتی برخی دیگر از کانکس ها گله مند بودند که در مواقع بارندگی داخل این کانکس ها آب وارد می شود.

نماینده مردم ایلام در رابطه با درخواست مردم برای وام بلاعوض اظهار داشت: این موضوع به دلیل آن که یک درخواست است باید بررسی و مورد پیگیری قرار گیرد تا مشخص شود که دولت تا چه اندازه می تواند به آنها در این مورد کمک کند.

وی با بیان این که مجلس شورای اسلامی با کمک نمایندگان کرمانشاه از ابتدای وقوع زلزله پیگیر مشکلات مردم بوده اند، گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیگیری این موضوع بوده اند تا مسوولین اجرایی هر چه زودتر اقداماتی را برای رسیدگی به مردم زلزله زده شروع شود.

میرزایی با بیان این که نمایندگان در قوه مقننه فعالیت دارند، افزود: کار نمایندگان مجلس قانون گذاری است اما پیگیری های لازم از سوی آنها انجام شده تا مسوولین سرعت کار و خدمات رسانی را بیشتر کنند.

نماینده مردم ایلام ادامه داد: در جلسه شورای اداری استان پس از بازدید از مناطق زلزله زده در خدمت آقای عارف بودیم و آنجا صحبت هایی شد.

وی افزود: استاندار، رئیس جمعیت هلال احمر و معاون بنیاد مسکن کرمانشاه در این جلسه حضور داشته و هرکدام گزارش هایی را ارائه دادند، در ادامه جلسه نمایندگان کرمانشاه از جمله فرهاد تجری به بخشی از درخواست های مردم از بنیاد مسکن پرداخت و توضیحاتی را دادند که قرار شد با پیگیری های لازم سرعت خدمت رسانی به مردم زلزله زده بهبود یابد.

خانه های برخی از روستاها توسط سپاه ساخته شده است

میرزایی در پاسخ به این سوال که وضعیت مردم زلزله زده تا چند ماه آینده بهبود پیدا خواهد کرد، گفت: زمان خاصی اعلام نشده است اما کارهایی آغاز شده به طور مثال در بازدیدی که از روستاها داشتیم برخی از روستاها را سپاه شروع به ساخت خانه ها کرده که خانه های خوبی است.

نماینده مردم ایلام ادامه داد: اگر به یکی از این روستاها بروید و بخواهید متوجه شوید که آیا حرکت اساسی در آنجا شروع شده است یا خیر متوجه می شوید که اقدامات به صورت موردی آغاز شده و اگر مقداری این اقدامات سرعت گیرد خیلی می تواند تاثیر مثبتی بر روحیه مردم داشته باشد و مردم را نسبت به آینده و زندگی در آن منطقه امیدوار کنید.

وی گفت: مناطق زلزله زده در استان کرمانشاه جزو مناطق حاصلخیز از لحاظ کشاورزی است که برای مردم از لحاظ درآمد خوب بوده و جزو مناطقی است که کمتر از آن جا مهاجرت صورت گرفته شده است.

به گزارش ایسکانیوز، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه 2 بهمن ماه به منظور بازدید از مناطق زلزله زده کرمانشاه به این استان سفر کرده بودند که محمدرضا عارف، عبدالکریم حسین‌زاده، بهرام پارسایی، محمدعلی وکیلی، پروانه سلحشوری، جلال میرزایی و محسن علیجانی زمانی ازجمله نمایندگانی بودند که در این سفر استان حاضر شدند.

در این سفر مهندس شاملو و مهدیان دو معاون بنیاد مسکن کشور، سنجابی فرماندار سرپل ذهاب و همچنین فرهاد تجری نماینده مردم سرپل ذهاب در مجلس در بازدید نمایندگان مجلس آنها را همراهی کرده اند.

لازم به ذکر است شامگاه یکشنبه 21 آبان ماه زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر استان کرمانشاه را لرزاند. کانون زمین‌لرزه ۵ کیلومتری شهر ازگله کرمانشاه بود که در این شهر این زلزله خسارات بسیاری از لحاظ خسارات جانی و مالی به مردم وارد کرد.

901900

کد خبر: 900273

وب گردی

وب گردی