مرگ سالیانه 493 هزار نفر با مصرف الکل/ ابتلا به بیماری‌های کبدی در بزرگسالی با مصرف الکل در نوجوانی

نتایج تازه‌ترین بررسی‌ها نشان داده است، مصرف الکل در دوره نوجوانی با بروز بیماری‌های کبدی در بزرگسالی ارتباط مستقیم دارد و سیروز کبدی ناشی از مصرف الکل منجر به مرگ و میر سالیانه بیش از 493 هزار نفر می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس، نتایج تازه‌ترین بررسی‌ها نشان داده است، مصرف الکل در دوره نوجوانی با بروز بیماری‌های کبدی در بزرگسالی ارتباط مستقیم دارد.

بر اساس پژوهش‌های صورت گرفته، الکل عامل اصلی سیروز کبدی و مرگ و میر مرتبط با کبد است؛ سیروز یا تنبلی کبد اختلال جدی، پیش‌رونده‌ و در واقع پاسخ کبد به ضایعاتی است که به آن وارد می‌شود؛ در اثر بیماری‌های مزمن کبدی، بافت جوشگاهی یا فیبروز در کبد ایجاد می‌شود.

نتایج یک مطالعه طولانی مدت در سوئد نشان داده است که مصرف الکل در طی دوران نوجوانی می‌تواند اولین قدم به سوی مشکلات کبدی در بزرگسالی باشد.

پژوهشگران مرکز بیماری‌های دستگاه گوارش استکهلم سوئد با تحقیق بر روی 49 هزار مرد دریافتند، بیماری‌های کبدی ناشی از مصرف الکل مردان را بیشتر از زنان تحت تأثیر قرار می‌دهد.

دکتر لووت سرپرست و محقق ارشد این مطالعه می‌گوید: «نتایج حاصل از این پژوهش می‌تواند مردم را از اثرات منفی مصرف الکل بیشتر آگاه کند؛ محدود کردن دسترسی مردم به مصرف الکل و افزایش قیمت‌ها می‌تواند گامی موثر در کاهش مصرف آن باشد».

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت در ارتباط با وضعیت جهانی الکل، سیروز کبدی ناشی از مصرف الکل منجر به مرگ و میر سالیانه بیش از 493 هزار نفر در جهان می‌شود.

700

کد خبر: 900281

وب گردی

وب گردی