رکورددار عمل جراحی زیبایی هستیم/بسیاری از اعمال جراحی زیبایی غیر ضروری است

 مدیر کل نظارت بر درمان وزارت بهداشت گفت: بسیاری از اعمال جراحی که مردم به سمت آن کشیده می‌شوند، واقعا غیر ضروری و در اثر مباحث روانی و ذهنی است. از طرفی رشته‌ای با عنوان تخصص زیبایی نداریم.

به گزارش ایسکانیوز ،علیرضا عسگری با بیان اینکه در ایران بیش از سایر کشور‌ها به موضوع جراحی‌های زیبایی در اشکال مختلف آن پرداخته می‌شود، اظهار داشت: همیشه زیبایی خانم‌ها برایشان در طول تاریخ مهم بوده و اهمیت دارد، اما رکورد دار بودن ایرانیان و به ویژه خانم‌ها در زمینه جراحی زیبایی یک اتفاق مناسب نیست.

وی تصریح کرد:بسیاری از اعمال جراحی که مردم به سمت آن کشیده می‌شوند، واقعا غیر ضروری است و اگر پزشکان به درستی برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مردم وقت بگذارند، آمار جراحی‌های زیبایی بسیار کمتر می‌شود.

مدیر کل نظارت بر درمان وزارت بهداشت ضمن اشاره به این موضوع که بسیاری از جراحی‌های زیبایی در اثر مباحث روانی و ذهنی است، اظهار داشت: نکته مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد آن است که رشته‌ای با عنوان تخصص زیبایی نداریم و سازمان نظام پزشکی نیز در نامه‌ای این موضوع را ابلاغ کرد.

وی بیان کرد: البته ممکن است عملی به قصد زیبایی صورت بگیرد که این منافاتی با تخصص جراحی‌های پلاستیک ندارد.

عسگری درباره صلاحیت حرفه‌ای جراحی پلاستیک عنوان داشت: از سال ۱۳۷۶ در پی استعلام وزارت بهداشت از سازمان نظام پزشکی، این سازمان صلاحیت پزشکانی که می‌توانند اعمال این چنینی را انجام دهند، تائید می‌کند. از آن سال نیز بسیاری از موسسات غیر قانونی پلمپ شدند، اما در حال حاضر شاهد رشد آن‌ها در فضای مجازی هستیم.

میزان

700

کد خبر: 900282

وب گردی

وب گردی