اعتبار ۱۵۰ میلیون دلاری مقابله با ریزگردها صرف چه مواردی می‌شود؟

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی جزئیاتی از موافقت رهبر معظم انقلاب با اختصاص اعتبار ۱۵۰ میلیون دلاری از صندوق توسعه ملی برای مقابله با ریزگردها ارائه داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از خبر آنلاین،علی ساری درباره اجازه رهبر معظم انقلاب برای اختصاص اعتبار 150 میلیون دلاری از صندوق توسعه ملی برای مقابله با ریزگردها اظهار کرد: مردم و نمایندگان استان خوزستان همیشه مورد لطف و عنایت رهبر معظم انقلاب قرار داشته‌اند و در ارتباط با مسئله ریزگردها هم ایشان همانند سال گذشته محبت و موافقت کردند.

وی افزود: در این مرحله نیز رهبر معظم انقلاب اشراف کاملی به وضعیت استان خوزستان دارند؛ تقاضاهای مجمع نمایندگان استان و صدای ملت شریف ایران و خوزستان همواره به گوش ایشان رسیده است؛ رهبر معظم انقلاب در جزییات امور استان خوزستان قرار دارند و معمولاً برداشت‌ از صندوق نیز با اجازه ایشان انجام می‌گیرد که در این رابطه نیز موافقت اعلام شد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به معضل ریزگردها در خوزستان تصریح کرد: بحث جلوگیری از افزایش این پدیده و حل اثرات به وجود آمده فعلی آن، از جمله اولویت‌های حل مسئله ریزگردها است.

به گفته ساری، با این مبلغ 150 میلیون دلار باید 350 هزار هکتار مورد توجه قرار گیرد و برنامه‌هایی از جمله کشیدن کانال، درخت‌کاری، مالچ‌پاشی و ... انجام شود.

وی درباره منبع صندوق توسعه ملی نیز اظهار کرد: محل ورودی این صندوق نیز برداشت از پول نفت است یعنی اینکه مقداری از درآمد نفتی در صندوق ذخیره می‌شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته نسبت به آنچه که برای رفع مشکل ریزگردها نیاز است این مبلغ آنچنان هم درشت نیست لیکن امیدواریم حداقل در مقطع فعلی این پروژه که سال گذشته آغاز شده با جدیت ادامه یابد و امیدواریم دولت نیز در این راستا تلاش‌های لازم را انجام دهد.

گفتنی است، جلیل مختار؛ نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی روز سه‌شنبه از اجازه رهبر معظم انقلاب برای اختصاص اعتبار 150 میلیون دلاری از صندوق توسعه ملی برای مقابله با ریزگردها خبر داد و گفت: لازمه تحقق اعتباری که دولت در لایحه بودجه 97 برای ریزگردها لحاظ کرده نیازمند تامین اذن رهبری بود بنابراین کمیسیون تلفیق این مصوبه را از دستور کار کمیسیون تلفیق خارج و تصویب نکرد، حال با پیگیری نمایندگان خوزستان، رهبر معظم انقلاب اذن تأمین اعتبارات این حوزه را صادر کردند.

705

کد خبر: 900292

وب گردی

وب گردی