موجی از انتظار و امید در چشم انداز توسعه دانشگاه آزاد/حضور دکتر ولایتی نوید بخش توسعه علوم اسلامی در دانشگاه آزاد است

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه ها تاکید کرد: در این عرصه، سیاست ویژه‌ی دکتر ولایتی در اینکه بودجه‌ی پژوهشی را افزایش دادند و از طرفی به موضوع تحولات فرهنگی، نقش دانشگاه آزاد در تبیین فرهنگ جامعه و اصرار بر ایجاب شدن این نقش به‌عنوان حرکت شاخص دکتر ولایتی دیده می‌شود.

حجت‌الاسلام رستمی، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان دانشگاه متولدشده با انقلاب، علی‌رغم امکانات و فرصت‌های بسیار خوبی که در اختیار داشته است، نسبت به ظرفیت‌های خود هنوز هم از شایستگی‌ها فاصله دارد.

او تصریح کرد: جمعیت دانشجویی قابل‌توجه و اعضای هیأت علمی پرشمار در کنار منابع خوب زیرساختی، وابسته نبودن به بودجه‌ی دولتی و سبک بودن ساختار نسبت به جمعیت، فرصت‌هایی را در دانشگاه آزاد قرار داده است که بتواند با برنامه‌ریزی به جایگاهی که می‌تواند، دست یابد.

حجت‌الاسلام رستمی خاطرنشان کرد: در دوره‌ی مدیریت جدید با توجه به اعتمادی که مقام معظم رهبری به شخص دکتر ولایتی داشتند و اعتقادی که به توان دانشگاه آزاد برای حرکت پرشتاب به سمت پیشرفت علمی وجود دارد؛ انتظارها و امیدها به آینده‌ی دکتر ولایتی و دانشگاه آزاد بالابرده است.

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها افزود: یک مجموعه مدیریتی انقلابی، کارآمد و علمی در دانشگاه آزاد وجود دارد و در رأس آن دکتر ولایتی است که باتجربه‌ی کلان مدیریتی و حضور طولانی‌مدت در هیأت علمی دانشگاه نشان از شخصیت والای علمی ایشان دارد.

او گفت: هم‌چنین مدیران لایقی که تجربه‌ی مدیریت‌های کلان را داشتند مانند دکتر رهبر، حجت‌الاسلام کلانتری و بقیه‌ی مدیرانی که در کنار مجموعه مدیریتی جدید در دانشگاه آزاد قرارگرفته‌اند؛ این نوید را می‌دهد که با رفع موانع و اصلاح ساختارها شاهد یک دانشگاه طراز انقلاب اسلامی باشیم.

حجت‌الاسلام رستمی ادامه داد: در این عرصه، سیاست ویژه‌ی دکتر ولایتی در اینکه بودجه‌ی پژوهشی را افزایش دادند و از طرفی به موضوع تحولات فرهنگی، نقش دانشگاه آزاد در تبیین فرهنگ جامعه و اصرار بر ایجاب شدن این نقش به‌عنوان حرکت شاخص دکتر ولایتی دیده می‌شود.

او افزود: حضور دکتر ولایتی امید را در ذهن‌ها و نگاه‌های مشتاق برای آینده‌ی دانشگاه آزاد به وجود آورده است و این نوید را می‌دهد که روزهای خوب همراه باخبرهای خوب در حوزه‌های علم، دانش و فرهنگ را در دانشگاه آزاد شاهد باشیم.

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: توجه به نیازهای کشور، مسئله محور بودن پژوهش، درون‌زا بودن و نگاه به درون داشتن و توجه به بخش‌های مغفول و زمین‌مانده‌ی حوزه‌ی علوم در انقلاب اسلامی مانند علوم انسانی انتظاراتی است که امیدواریم در گام‌های بعدی پیشرفت دانشگاه آزاد مشاهده کنیم.

خبرنگار: حمید انصاری

202

کد خبر: 900354

وب گردی

وب گردی