پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت درگذشت محسن سلیمانی

سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار پیامی، درگذشت مرحوم محسن سلیمانی، وابسته فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در صربستان را تسلیت گفت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، متن این پیام به این شرح است:

خبر درگذشت مرحوم مغفور محسن سلیمانی، مؤلف و مترجم آثار فرهنگی و ادبی و از فعالان عرصه مطبوعات و وابسته فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در صربستان، موجب تألم و تأسف گردید. این ضایعه دردناک را به اصحاب علم و ادب و خدمتگزاران فرهنگ کشور به خصوص به خانواده محترم و وابستگان آن مرحوم، تسلیت عرض نموده از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسألت دارم.

به گزارش ایسکانیوز،محسن سلیمانی، نویسنده، مترجم و رایزن فرهنگی ایران در بلگراد، در سن ۵۸سالگی درگذشت. محسن سلیمانی متولد ۱۳۳۸ در تهران و فارغ‌التحصیل رشته زبان و ادبیات انگلیسی است. او که در حوزه ترجمه و نقد ادبیات داستانی و داستان‌نویسی فعالیت داشت، کار نویسندگی را در «حوزه اندیشه و هنر اسلامی» از سال ۱۳۵۹ شروع کرد.

سالیان دور(مجموعه داستان)، آشنای پنهان(مجموعه داستان)، چشم در چشم آینه (مجموعه نقد و یک گفتار) از مهم ترین آثار او محسوب می شود.

503

کد خبر: 900359

وب گردی

وب گردی