سال آینده، نظام رسمی بودجه ریزی در مدیریت منابع و مصارف را ساختاری می کنیم

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: براساس نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، طرحی ایجاد شده که یکی از پایه و اساس های برنامه ریزی جدی ما در سال آینده است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سید علی صدرالسادات، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در همایش مدیران بودجه و مالی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی که روز گذشته در سالن همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، گفت: مشکلاتی که در حوزه های مالی و بودجه داریم مشکلاتی همیشگی است و همه ما سعی و تلاشهایمان را برای به حداقل رساندن آنها انجام می دهیم و به دنبال آن هستیم تا با راه و روش هایی آنها را کاهش دهیم تا وزارتخانه شرایطی را پیدا کند که بتواند به اهدافش برسد و امور در مسیر و روال خود قرار گیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت اضافه کرد: به میزانی که هماهنگ تر، همدل تر و حرفه ای تر هستیم و توجه جدی به مسائل فنی و حرفه ای تر می کنیم می توانیم امیدوار باشیم تا شرایط را بهترکنیم.

دکتر صدرالسادات خطاب به همکاران مرکز بودجه و دفاتر بودجه دانشگاه ها و مدیران مالی، کارشناسان و مسولین مالی دانشگاه ها گفت: باید بتوانیم توانمندی هایمان را از این چیزی که وجود دارد بیشتر کنیم و حرفه ای تر شویم و تسلط بر مقررات و آیین نامه ها را بیشتر کنیم و در روش ها و سیستم ها، خلاقیت به خرج بدهیم تاشرایط بهتر شود.

وی تاکید کرد: باید برای برون رفت از مشکلات، تمهیدی کرد و آنچه که از دست خودمان بر می آید اصلاح ساختارها است چراکه مسائلی که ما داریم به خصوص در بحث منابع؛ راه حل های ساختاری می خواهد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: با تلاش هایی که صورت گرفته توانستیم بخشی از مطالبات را وصول کنیم.

دکتر صدر السادات تصریح کرد: دانشگاه ها در توزیع و تخصیص منابع دقت بیشتری کنند و اولویت ها را لحاظ کنند. ما نیز به دنبال این هستیم که طی چند روز آینده منابع جدیدی را دریافت کنیم تا وضعیت فعلی، بهبود بیشتری یابد و کارهایی در حال انجام است که امیدواریم تا پایان سال منابع دیگری را دریافت و تزریق کنیم.

دکتر صدرالسادات با اشاره به اینکه در حوزه بودجه و مالی باید نگاه ها ساختاری شود اضافه کرد: دفاتر بودجه در دانشگاه ها باید منابع را کنترل کنند و به آن نگاه ساختاری داشته باشند.

وی گفت: براساس نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد ، طرحی ایجاد شده که یکی از پایه و اساس های برنامه ریزی جدی ما در سال آینده است. باید بتوانیم بودجه بیمارستان ها را در سال آینده به صورت سیستمی و ساختاری کنترل کنیم و این کار دفاتر بودجه است.


معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت تاکید کرد: باید بر اساس بودجه ریزی که تعریف شده بتوانیم بودجه هر دانشگاه، بیمارستان و شبکه را مشخص کنیم و بین مسئولین دانشگاه و مسئولین مربوطه توافق نامه ای امضاء شود.

دکتر صدرالسادات در پایان گفت: آنچه که در سال آینده می خواهیم در مدیریت منابع و مصارف داشته باشیم این است که نظام رسمی بودجه ریزی را ساختاری کنیم و باید بر اساس منابع برنامه ریزی صورت بگیرد.

701

کد خبر: 900362

وب گردی

وب گردی