خادم: هنر کشتی این است که در کنار مردم بماند/ رضایی: باید مشکلات ورزشکاران طی سال‌های گذشته را حل کنیم

مصوبات دومین جلسه کمیسیون ورزشکاران فدراسیون کشتی، دیروز در محل خانه کشتی عبداله موحد برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فدراسیون کشتی، دومین جلسه کمیسیون ورزشکاران فدراسیون کشتی، روز گذشته در خانه کشتی عبداله موحد تهران برگزار شد که مصوبات این نشست به شرح زیر است:

نفرات حاضر:

رسول خادم، قاسم رضایی، حسن رحیمی، کمیل قاسمی، مسعود اسماعیل پور، حسن یزدانی، جابر صادق زاده، محمد نادری، حبیب اله ترابی، یگانه غریب گشته، نگین احمدی پویا و کاظم پرورده

نفرات غایب: مهدی علیاری (پیگیر روند درمانی)، محمدعلی گرایی، سعید عبدولی (اردوی تیم ملی در ماهشهر)

مصوبات نشست:

1- مقرر شد اعضای کمیسیون نظرات، پیشنهادات و مشکلات مدنظر در کسب نتیجه مطلوب از سوی تیم‌های ملی کشور در مسابقات المپیک و جهانی را در یک گروه کاری (تلگرام) مطرح کرده و پس از بحث و تبادل نظر در این گروه، دبیر کمیسیون با هماهنگی رئیس کمیسیون مسائل مطرح شده را پس از 20 روز جمع بندی کرده و در جلسه آتی کمیسیون ورزشکاران جهت تصمیم گیری ارائه دهد.
2- اعضای کمیسیون پیشنهاد دادند مربیانی که کشتی‌گیران آنها در مسابقات جهانی و یا المپیک صاحب مدال شده‌اند (بر حسب رده سنی) ، بعنوان همراه به یک رقابت بین‌المللی اعزام شوند.
3- مقرر شد موضوع ساعت تمرینی مناسب و شرایط سالن تمرین بانوان کشتی‌گیر در استانهای مختلف، در سمینار آتی هیأت‌های کشتی استانها مطرح و پیگیری شود.
4- مقرر شد رئیس کمیسیون ورزشکاران و یا نماینده‌اش در جلسات سمینار هیأت‌های کشتی استانها حضور یابند.
5- در جلسه آتی کمیسیون ورزشکاران از رئیس و یا دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی دعوت شده تا موضوع بیمه‌های ورزشی و مصدومیت کشتی‌گیران به خصوص ملی‌پوشان مورد تبادل نظر قرار گیرد.
6- پیشنهاد شد در جلسه شورای فنی کشتی‌های سنتی، موضوع استفاده از مربیان آشنا به امور فنی هر رشته از کشتی‌های سنتی در جایگاه سرمربی این تیم‌ها مطرح و پیگیری شود.
7- اعضای کمیسیون بر حضور پررنگ تر کادر پزشکی و تغذیه تیم‌های ملی در اردوهای این تیم‌ها (رده‌های سنی مختلف) که برای حضور در رقابت‌های مهم (آسیایی، جهانی و ...) برگزار می‌شود و همچنین پیگیری مسائل تغذیه آنها متناسب با شرایط هر کشتی‌گیر تأکید کردند.

خادم: هنر کشتی این است که در کنار مردم بماند

رسول خادم، رئیس فدراسیون کشتی گفت: هنر کشتی این است که در کنار مردم بماند و بزرگترین ویژگی قهرمانان کشتی این است که باید همواره در کنار مردم باشند و ارتباط خود را از آنها جدا نکنند. یکی از اهداف تشکیل کمیسیون ورزشکاران، دغدغه مردم را داشتن است و قهرمانان ما باید منش پهلوانی و جوانمردی، را در پیش بگیرند.

وی ضمن درخواست از اعضای کمیسیون ورزشکاران برای ارائه راهکارها و کمک به حل مشکلات کشتی‌گیران در اردوها افزود: نظرات شما بعنوان قهرمانان کشتی جهان و المپیک، می‌تواند در مسائلی همچون برنامه ریزی تمرینات، نحوه برگزاری اردوها و مشکلاتی که بر سر راه کشتی‌گیران و اعضای تیم‌های ملی وجود دارد بسیار راهگشا باشد.

خادم در ادامه نیز توضیحاتی را در مورد برنامه‌های آتی فدراسیون برای تیم‌های ملی و چگونگی خدمات هرچه بیشتر به کشتی‌گیران ارائه داد.

رضایی: باید مشکلات ورزشکاران طی سال‌های گذشته را حل کنیم

قاسم رضایی رئیس کمیسون ورزشکاران گفت: نگاه مردم از گذشته تا به حال به پهلوانان بوده است و نباید این علاقه را از مردم گرفت. حضور ما در این کمیسیون برای این است که کمک کنیم تا بتوانیم مشکلات ورزشکاران را که طی سالهای گذشته داشته‌اند حل شود.

قهرمان المپیک لندن افزود: کشتی‌گیران ما از برترین کشتی‌گیران دنیا هستند، اما بنابر مشکلاتی نتوانسته‌اند به آن چیز که حق آنها در مسابقات جهانی و المپیک بوده است برسند و امیدوارم که جمع حاضر در کمیسیون ورزشکاران که خود هرکدام عناوین قهرمانی المپیک و جهان را در کارنامه خود دارند بتوانند با ارائه راهکارهای به حل این موضوع کمک کنند.

دارنده مدال برنز المپیک ریو تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که پیش روی کشتی‌گیران است یکنواختی اردوها است که کشتی‌گیران را از نظر روحی و انگیزه تضعیف می‌کند، به نظر من اگر اردوهای خانه کشتی هر از چند گاهی در یکی از استانهای کشورمان برگزار شود باعث تنوع و افزایش روحیه و انگیزه آنها می‌شود.

مسائلی همچون بیمه ورزشکاران، شرایط تمرینی و آماده سازی، شرایط تغذیه ای و درمانی و ایجاد انگیزه برای قهرمانان کشتی در رده‌های سنی پایه از دیگر مسائلی بود که توسط اعضاء در این جلسه مطرح شد.

602

کد خبر: 900363

وب گردی

وب گردی