دو راهی جوانی یا تجربه‌ برای انتخاب بانوی اسکی‌باز المپیکی

لیست نهایی اسکی‌بازان اعزامی از ایران به المپیک زمستانی پیونگ‌چانگ تا ظهر امروز (چهارشنبه) مشخص خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، فهرست نهایی کاروان اعزامی ایران به بازی‌های المپیک زمستانی 2018 پیونگ‌چانگ در کشور کره جنوبی تا ظهر امروز (چهارشنبه) و پس از اعلام رنکینگ‌ از سوی فدراسیون جهانی مشخص خواهد شد.

تاکنون حضور سه نماینده در این بازی‌ها قطعی شده و تکلیف دو اسکی‌باز دیگر پس از انتشار رنکینگ جهانی مشخص می‌شود. سید ستار سید و سمانه بیرامی باهر در صحرانوردی و محمد کیادربندسری در آلپاین، اسکی‌بازانی هستند که حضورشان در المپیک زمستانی قطعی شده، اما هنوز تکلیف دو سهمیه باقیمانده مشخص نیست.

یکی از این سهمیه‌ها مربوط به اسکی آلپاین است؛ رشته‌ای که حسین ساوه شمشکی همچنان به کسب سهمیه امیدوار است، اما شانس بسیار کمی دارد. تکلیف اعزام یا عدم اعزام ساوه‌شمشکی پس از انتظار رنکینگ از سوی فدراسیون جهانی مشخص می‌شود.

آخرین سهمیه نیز مربوط به آلپاین بانوان است؛ جایی که دو ورزشکار رقابت نزدیکی برای اعزام دارند و البته هر کدام از شرایط خاصی بهره می‌برند که کفه ترازو را به سمت‌شان سنگین‌تر می‌کند. فروغ عباسی 25 ساله و عاطفه احمدی 17 ساله دو رقیب برای این اعزام هستند. عباسی در مارپیچ کوچک 103.71 امتیاز و احمدی 113.49 امتیاز دارند، اما در مارپیچ بزرگ شرایط فرق می‌کند و احمدی با 164 امتیاز در مقابل عباسی که 182.21 امتیازی است، از شرایط بهتری بهره می‌برد.

در سال 96 عاطفه احمدی توانسته در 8 رقابت برگزار، در 6 مسابقه به مقام نخست برسد، این در حالی است که عباسی فقط در 2 مسابقه در رتبه اول قرار گرفته است.

علاوه بر این آمارها می‌توان به موضوع جوانی احمدی و تجربه عباسی هم اشاره کرد. برخی معتقدند که احمدی با توجه به درخشش کنونی‌ و کم سن و سال‌ بودن می‌تواند گزینه بهتری برای حضور در المپیک زمستانی باشد، چرا که با کسب تجربه از این بازی‌ها قادر خواهد بود برای دوره آینده عملکرد بهتری را هم از خودش به نمایش بگذارد. در طرف مقابل برخی دیگر بر این اعتقاد هستند که عباسی از تجربه لازم برخوردار است، چرا که در دوره قبلی حضور داشت و حالا با استفاده از همین تجربه می‌تواند به نتایج بهتری برسد.

601

کد خبر: 900393

وب گردی

وب گردی