ترکاشوند: صحبت‌های طارمی مبنی بر دروغ گفتن مسئولان باشگاه پرسپولیس را قبول ندارم/ گرشاسبی مانع برگزاری نشست خبری طاهری شد

معاون اقتصادی پیشین باشگاه پرسپولیس گفت: صحبت‌های طارمی مبنی بر اینکه ما دروغ گفته‌ایم را قبول ندارم و دروغی هم به فیفا نگفته‌ایم.

به گزارش ایسکانیوز ، محمد علی ترکاشوند معاون اقتصادی پیشین باشگاه پرسپولیس که روی خط برنامه رادیویی تهران ورزشی آمده بود در خصوص مسائلی که درباره مهدی طارمی و اتفاقات پیرامون حضور آن در پرسپولیس صورت گرفت، گفت: قبل از هر چیز باید درباره این صحبت کنم که چرا علی اکبر طاهری نشست خبری برگزار نکرد؟ او به باشگاه رفت و حتی مستنداتی هم آماده کرده بود اما روز اول گرشاسبی در مجمع بود و بعد از آن پرسپولیس از جام حذفی کنار رفت و گرشاسبی صلاح دانست که در این شرایط نشست خبری برگزار نشود. البته خود مسئولان فعلی باشگاه مدارک و مستندات را دیده بودند و اعلام کردند که همه چیز شفاف است، طاهری همیشه به دنبال اقتدار پرسپولیس بود و اجازه نمی‌داد که تیم وارد حاشیه شود، بعد از آن هم که موضوع زلزله و بقیه مسائل به وجود آمد و این نشست برگزار نشد. در ادامه باشگاه پرسپولیس هم یک بیانیه صادر کرد.

وی درباره اینکه مهدی طارمی مدعی شده دروغ‌هایی برای حضور او در پرسپولیس گفته شده است، افزود: حرف‌های طارمی را قبول ندارم، ابراهیمی وکیل او همه چیز را می‌داند اما به هر حال عده‌ای هستند که می‌خواهند پرسپولیس را به حاشیه بکشانند. قبل از دربی که با نتیجه ۴ بر ۲ به سود ما به پایان رسید همراه با ابراهیمی جلسه‌ای با طارمی برگزار کردیم و او همه بندها و نکات را پذیرفت و فقط روی برخی آپشن‌ها اختلافات نظر وجود داشت. او سپس گفت که اجازه بدهید من ۲ روز به همراه خواهر و دامادم به ترکیه بروم و بعد از اینکه به ایران برگشتم قراردادم را امضاء خواهم کرد. بعد از آن او ناگهان در ترکیه قرارداد بست و حتی وقتی از ابراهیمی هم این موضوع را پرسیدیم او هم از قرارداد بستن طارمی بی‌اطلاع بود. بعد از آن هم که کودتایی در ترکیه انجام شد و مهدی به ایران بازگشت.

ترکاشوند ادامه داد: سپس طارمی با فردی که نامش در برنامه تلویزیونی عنوان شد صحبت کرد و خواستار بازگشت به ایران شد اما آقای طاهری گفت که مهدی فقط باید به خود او زنگ بزند و اعلام کند که قصد بازگشت دارد حتی طاهری به طارمی عنوان کرد که همه چیز را شفاف و با جزئیات به من بگو تا بتوانیم بهترین تصمیم را بگیریم چرا که در این شرایط باشگاه پرسپولیس پشت شما خواهد بود. در این مکالمه مهدی به طاهری گفت که من تفاهم کرده‌ام و این تفاهم منوط به این است که ITC من را بگیرند و به من پول بدهند. بعد از آن که او تمایلش را برای بازگشت اعلام کرد تفاهم‌نامه را برای مهدی به ترکیه فرستادیم و گفتیم که آن را امضاء کن قبل از اینکه طارمی به ایران برگردد سخت‌گیرانه کار کردیم تا مشکلی پیش نیاید حتی طاهری به من زنگ زد و گفت که آماده شو که فردا به ترکیه برویم و کارها را انجام دهیم اما بعد از آن در ترکیه کودتا شد و طارمی به ایران بازگشت سپس همراه با وکیلش به باشگاه آمد و صحبت‌هایش را انجام داد. او خودش خواست که به پرسپولیس برگردد و هیچ فریب یا مسائل دیگری در میان نبود، فریب دادن زمانی معنی دارد که ما پول بیشتری به او می‌دادیم اما مهدی بازیکن خود ما بود.

معاون اقتصادی پیشین باشگاه پرسپولیس در خصوص اینکه آیا تاریخ قراردادها جابجا شده و به همین دلیل پرسپولیس محکوم شده است، اظهارداشت: به هیچ عنوان جابجایی تاریخ قرارداد را قبول ندارم، اینکه طارمی گفته ما دروغ گفتیم را نمی‌فهمم و از این حرف‌ها تعجب می‌کنم، ما تاریخ قرارداد را همان زمان که تفاهم کردیم زدیم، حتی گفته شده او را به زور جلوی دوربین باشگاه بردیم صحت ندارد. قبل از اینکه به امارات برویم مهدی محروم شد و گفت من به این سفر نیایم اما ما گفتیم که برای اینکه روحیه تیم حفظ شود در اردو حاضر باش و سر تمرینات بیا اما او سر تمرین نیامد و من به همراه خمارلو به دنبالش رفتیم و گفتیم که بازی حساسی با الهلال داریم و در تمرین حاضر شو تا بازیکنان روحیه بگیرند.

وی درباره اینکه پرسپولیس به فیفا دروغ گفته که باعث محرومیت این باشگاه شده، گفت: ما به فیفا دروغ نگفتیم، آنها گفتند که شما بازیکن را فریب دادید. البته این را هم بگویم که احتمال لغو شدن محرومیت از پنجره نقل و انتقالات وجود دارد، طارمی خودش تماس گرفت و گفت اگر فوتبال را کنار بگذارم دیگر در ترکیه نمی‌مانم حتی روزی که برای عقد قرارداد به باشگاه آمد طاهری به او گفت که اگر بدانم حسین هدایتی در این ماجرا نقش داشته تو را جریمه می‌کنم.

ترکاشوند درباره اینکه هدایتی مدعی شده بود او شبانه برای گرفتن پول به منزلش رفته، افزود: این مسئله هم صحت ندارد. من فقط یک بار پیش او رفتم که آن هم شبانه نبود. اینکه ساعت ۲ بامداد به خانه او رفتم صحت ندارد و متأسفم که این حرف‌ها زده می‌شود. جالب است که هرچه هم گفته می‌شود او می‌گوید فیلم و صدا دارم و بازیکنان باید بدانند که وقتی آنجا می‌روند فیلم و صدایشان ضبط می‌شود. او حتی هدایایی را هم که به بازیکنان داده را به حساب باشگاه زده است.

معاون اقتصادی پیشین باشگاه پرسپولیس در خصوص اینکه طارمی مدعی شده به بوقچی‌ها خط داده می‌شد تا علیه او شعار دهند، گفت: برخی‌ها فکر می‌کنند که دیگر به ایران یا پرسپولیس بر نمی‌گردند و این صحبت‌ها را انجام می‌دهند. چرا تا وقتی ITC طارمی صادر نشده بود این حرف‌ها را نمی‌زد؟ من می‌دانم که این حرف‌ها از کجا خط داده می‌شود، طاهری همیشه می‌گفت که ما یک تیم هستیم و باید با هم باشیم حتی دربان و نظافت‌چی باشگاه هم عضو تیم پرسپولیس است و چندین بار جلساتی بین کانون هواداران و بازیکنان برگزار کردیم تا آنها را آشتی دهیم.

وی درباره ادعای معاون ورزشی باشگاه استقلال مبنی بر اینکه باید قهرمانی پرسپولیس از این باشگاه گرفته شود خاطرنشان کرد: این را باید آقایان جواب بدهند. به هر حال اختلاف امتیاز زیادی با ما دارند و دنبال بهانه هستند. شما این حرف‌ها را جدی نگیرید.

ترکاشوند درباره اینکه ۱۰۰ میلیارد تومان در این ماه‌ها به حساب باشگاه پرسپولیس پول آمده و آیا اسناد و مدارک کلیه خرج و مخارج مشخص است یا نه، خاطرنشان کرد: این ارقام بزرگنمایی شده اما همه پولی که به باشگاه آمده در خزانه وجود دارد، ما ذی‌حساب قانونی و دولتی داریم و یکی از امضاء‌ها را خود ذی‌حساب می‌زند. موضوع دیگری که باید به آن اشاره کنم بحث این بود که ۶۱ میلیارد تومان از دارایی‌های پرسپولیس گُم شده این مسئله صحت ندارد. ورزشگاه درفشی‌فر جزء املاک پرسپولیس بود و به آن مالیات خورده بود اما چون سند آن به حساب باشگاه نخورده بود نام این ورزشگاه را از اموال باشگاه خارج کردیم و مطمئناً روزی که سند آن به نام پرسپولیس بخورد این ورزشگاه دوباره جزء اموال پرسپولیس به حساب خواهد آمد.

602

کد خبر: 900425

وب گردی

وب گردی