حمایت از طرح‌های پژوهشی و جذب صاحبان ایده‌ با اجرای طرح «سرمایه‌گذاری مشترک» در مرکز تحقیقات کشاورزی

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی واحد علوم و تحقیقات از برنامه این مرکز تحقیقاتی برای اجرای طرح‌های پژوهش محور درآمد‌زا از طریق اجرای طرح «سرمایه‌گذاری مشترک» بین واحد علوم و تحقیقات و صاحبان ایده خبر داد. 

به گزارش ایسکانیوز، دکتر وحید زرین‌نیا در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، با اعلام این خبر گفت: مرکز رشد واحدهای فناور کشاورزی در مرکز تحقیقات کشاورزی واحد علوم و تحقیقات، آمادگی لازم را برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان دارد.

وی افزود: مرکز تحقیقات کشاورزی واحد علوم و تحقیقات با برخورداری از آزمایشگاه‌های تخصصی و مجهز، این امکان را برای دانشجویان و پژوهشگران بخش‌های خصوصی و دولتی فراهم کرده تا با بهره‌گیری از امکانات تخصصی این مرکز نسبت به انجام پروژه‌های تحقیقاتی اقدام کنند.

به گفته دکتر زرین‌نیا، مرکز تحقیقات کشاورزی واحد علوم و تحقیقات آمادگی دارد تا در زمینه کشت بافت گیاهان (ریز ازدیادی) و ارائه خدمات گیاهپزشکی نسبت به ثبت سفارش اقدام کند.

وی با بیان اینکه مرکز رشد واحدهای فناور کشاورزی این مرکز، امکان بهره‌گیری از امکانات تخصصی را برای صاحبان ایده‌های کاربردی فراهم می‌کند، افزود: یکی از مهمترین اهداف مرکز تحقیقات کشاورزی، درآمد‌زایی از طریق پژوهش‌های کاربردی است بنابراین این مرکز از همه طرح‌هایی که با هدف درآمدزایی و بر مبنای نیاز صنعت و جامعه باشد از طریق سرمایه‌گذاری مشترک حمایت می‌کند.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی واحد علوم و تحقیقات ادامه داد: پژوهشگران صاحب ایده از بخش‌های خصوصی و یا دولتی، می‌توانند طرح تجاری (BP) خود را از طریق آدرس ایمیل anrrc@srbiau.ac.ir در اختیار این مرکز تحقیقاتی قرار دهند تا پس از بررسی و تایید در مراجع زیربط، اقدام لازم برای همکاری و بسترسازی برای کاربردی شدن آن انجام گیرد.

زرین‌نیا از برگزاری اولین دوره از کارگاههای آموزشی و آغاز فاز درآمدزایی در این مرکز تحقیقات خبر داد و گفت: آشنایی با روش‌های نوین تکثیر گیاهان باغبانی، روش‌های نوین آبیاری و آزمون‌های آب و خاک، کنترل شیمیایی آفات کشاورزی، روش‌های مهم مدیریت آفات کشاورزی و طراحی پرایمر از جمله کارگاه‌های آموزشی و پژوهشی در حال برگزاری در مرکز تحقیقات کشاورزی واحد علوم و تحقیقات است.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی واحد علوم و تحقیقات تصریح کرد: ارتقای دانش و مهارت شرکت‌کنندگان در زمینه‌ای خاص در یک مدت کوتاه و آموزشی، آموزش تکنیک‌های کاربردی زمینه‌ساز خود اشتغالی دانشجویان رشته کشاورزی، چابک‌سازی علمی و عملی به منظور تعامل مثبت و ارتباط موفق با صنعت، تحقق اهداف درآمدزایی به منظور تحقق اهداف دانشگاه و یافتن راه حل مناسب برای حل مشکلات از طریق همکاری، بحث و گفت‌وگو، از مهمترین اهداف برگزاری این کارگاه‌های علمی و آموزشی در مرکز تحقیقات کشاورزی واحد علوم و تحقیقات است.

کد خبر: 900441

وب گردی

وب گردی