تضعیف دوباره دانشگاه فرهنگیان ممنوع!

بسیج دانشجویی پردیس ها و مراکز دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور در رابطه با "لایحه اصلاح قانون مدیریت و خدمات کشوری" بیانیه ای منتشر کرد.

به گزارش ایسکانیوز، متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

به مسئولان تاکید می کنم دانشگاه فرهنگیان را که تولیدکننده معلم است و اهمیت فراوانی دارد، جدی بگیرند و هر چه می توانند برای آن سرمایه گذاری کنند...

امام خامنه ای در دیدار فرهنگیان کشور 17/2/96

علی رغم اظهار لطف فراوان مقام معظم رهبری به دانشگاه فرهنگیان و تاکیدات مکرر ایشان بر اهمیتِ رسالت دانشگاه فرهنگیان در تربیت و پرورش نیروی کارآمد برای نظام آ.پ. و لزوم جذب نخبگانِ متعهد و نیز تلاش های بی وقفه و امیدوارکننده سرپرست محترم دانشگاه نسبت به بهبود وضعیت این دانشگاه از دولت و مسئولان دلسوز انتظار داشتیم با بسترسازی مناسب، نگاه نخبگان را به این دانشگاه متمایل تر کنند، حال آنکه متاسفانه هیئت محترم دولت در اقدامی ناامیدکننده و به دور از تدبیر "لایحه اصلاح و دائمی نمودن قانون مدیریت خدمات کشوری " را مصوب نمودند که بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۰۵ این لایحه، سنوات تحصیلی دانشجویان در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی جزء سوابق شغلی ایشان محسوب نخواهد شد.

کما اینکه مشابه این اقدام نیز در سنوات گذشته رخ داد که منجر به تعطیلی دانشگاه های تربیت معلم گردید و ردپای خیانتی نابخشودنی را برای سالهای متمادی بر نظام آموزشی کشور بر جای گذاشت.

حال ما،دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، این اقدامات را آغازگر تهدیدی دوباره علیه دانشگاه می دانیم و از مجلس محترم و تمامی کمیسیون ها و فراکسیون ها با هر تفکر و مشی سیاسی تقاضا می نماییم نسبت به رد این لایحه و عدم تصویب آن اقدام نمایند. جای یادآوری و هشدار است که تصویب احتمالی این طرح موجب نارضایتی گسترده دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و دلسردی دلسوزان عرصه تعلیم و تربیت انقلاب اسلامی خواهد شد.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

کد خبر: 900459

وب گردی

وب گردی