بدهی تأمین اجتماعی به بانک رفاه به ارزش حدود 25 هزار میلیارد تومان

معاون حقوقی و پارلمانی سازمان تأمین اجتماعی، گفت: بدهی تأمین اجتماعی به بانک رفاه به ارزش حدود 25 هزار میلیارد تومان در قالب تهاتر با بانک مرکزی پرداخت شده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، تاج‌الدین در گردهمایی دبیران اجرایی خانه‌های کارگر سراسر کشور که در چابهار برگزار شد، اظهار داشت: یکی از رویکردهای مدیریتی سازمان تأمین اجتماعی این بوده است که بتواند در تعامل با شرکای اجتماعی خود از جمله کارگران، کارفرمایان و دولت باشد.

وی افزود: امروز در قالب تعامل با شرکای اجتماعی و با ظرفیت 65 هزار نفر پرسنل خدمات بیمه‌ای و درمانی را به بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی ارائه می‌دهیم و بیش از 6 هزار میلیارد تومان ماهانه در تأمین اجتماعی هزینه می‌شود.

تاج‌‌الدین با اشاره به اینکه پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی در اولویت قرار گرفته است، گفت: این سازمان 3 میلیون و 200 هزار نفر بازنشسته و حقوق‌بگیر داردکه اولویت نخست سازمان پرداخت حقوق آنها است و سعی شده است در زمان مقرر این حقوق پرداخت شود و جا دارد اینجا عذرخواهی کنیم که نتوانسته‌ایم شأن بازنشسته را آن طور که باید رعایت کنیم اما تلاش کرده‌ایم در دولت تدبیر و امید میزان افزایش حقوق سالیانه‌ای که اعلام می‌شود را تأمین و پرداخت کنیم و حتی فراتر از نرخ تورم در پرداخت حقوق اقدامات لازم را انجام بدهیم.

معاون حقوقی و پارلمانی سازمان تأمین اجتماعی یادآور شد: در حال حاضر یکی از دغدغه‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی تأمین اجتماعی است که به عنوان بزرگترین سازمان بیمه‌ای کشور امروز 42 میلیون نفر را تحت پوشش خود دارد و به آنها خدمات ارائه می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از بدهی‌های تأمین اجتماعی به بانک رفاه که مبلغ 25 هزار میلیارد تومان است توسط تهاتر با بانک مرکزی شده است.

تاج‌الدین با اشاره به اینکه سازمان تأمین اجتماعی به لحاظ تعهدی هیچ مشکلی ندارد و فقط به لحاظ نقدینگی دچار مشکل شده است، گفت: تأمین اجتماعی قوی و محکم حضور دارد و اگر دغدغه‌ای بیان می‌شود باید نقاط قوت آن را نیز اعلام کنیم.

معاون حقوقی و پارلمانی سازمان تأمین اجتماعی افزود: بنده به عنوان فردی که در نمایندگی مجلس نیز حضور داشتم و تجربه دارم می‌دانم که نمایندگان مجلس از بعضی از مصوبات اطلاع کافی ندارند و موارد را به صورت وارونه به اطلاع نمایندگان مجلس می‌رسانند.

وی درباره کاهش درآمدهای درمان تأمین اجتماعی از محل 9.27 که قرار شده است به خزانه واریز شود، گفت: بهتر است این موضوع به خوبی و درستی به اطلاع نمایندگان مجلس شورای اسلامی برسد و جا دارد که از نمایندگان مجلس نیز تشکر شود چرا که سازمان تأمین اجتماعی را از تنگناهای متفاوتی نجات دادند.

تاج‌الدین افزود: در حال حاضر یکی از دغدغه‌های رئیس مجلس شورای اسلامی تأمین اجتماعی است و تأکید داشتند که باید مشکلات این سازمان رفع شود.

وی با اشاره به اینکه تمامی صندوق‌های بیمه‌ای در حال حاضر ورشکسته هستند، گفت: تنها سازمان و صندوقی که می‌تواند کماکان بر اساس محاسبات بیمه‌ای پیش برود و روی پای خود ایستاده است تأمین اجتماعی است ولی به لحاظ نقدینگی دچار مشکل هستیم.

معاون حقوقی و پارلمانی سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه در تأمین اجتماعی اولویت اول پرداخت حقوق و مستمری است، گفت: در حال حاضر سازمان تأمین اجتماعی دومین‌ تولیدکننده درمان کشور است و بیش از 42 میلیون نفر نیز تحت پوشش دارد و امروز در عرصه مدیریت تأمین اجتماعی دغدغه‌ای جز بیمه‌شدگان وجود ندارد و سعی کرده‌ایم با تعامل با مجلس شورای اسلامی ظرفیت‌سازی لازم را انجام بدهیم.

تا‌ج‌الدین با اشاره به اینکه بسته‌ای برای دریافت مطالبات خود از دولت ارائه داده‌ایم گفت: ما می‌دانیم که دولت با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده است و آن را درک می‌کنیم بنابراین پیشنهاد و بسته‌ای را تنظیم کرده‌ایم تا دولت بتواند بدهی خود را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کند و سازمان تأمین اجتماعی نیز بتواند با پرداخت این مطالبات بهتر از گذشته پیش برود.
706

کد خبر: 900468

وب گردی

وب گردی