جلوگیری از رأی‌گیری برای تشکیلات جدید

یک عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: مخالفت برخی از احزاب در رأی‌گیری برای پارلمان اصلاحات بی‌تأثیر نبود چراکه احزابی همچون حزب اتحاد ملت با تشکیل سازوکار جدید مخالف هستند.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، در نشست اخیر شورای هماهنگی جبهه اصلاحات دو موضوع پارلمان اصلاحات و عضویت 6 حزب جدید موردبحث قرار گرفت که درنهایت هیچ از این دو دستور به جمع‌بندی مشخصی نرسید.

موضوع تشکیل سازوکار جدید در جبهه اصلاحات با عنوان پارلمان اصلاحات چندی پیش از سوی مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری به شورای هماهنگی جبهه اصلاحات پیشنهاد شد که واکنش‌های زیادی را تاکنون به دنبال داشته است.

یک عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات درباره نشست اخیر این تشکیلات اظهار داشت: شورای هماهنگی به مقوله پارلمان اصلاحات ورود کرد اما چون در حدنصاب بودن اعضا جهت رأی‌گیری تشکیک وجود داشت رأی‌گیری صورت نگرفت.

وی افزود: البته مخالفت برخی از احزاب در رأی‌گیری برای پارلمان اصلاحات بی‌تأثیر نبود چراکه احزابی همچون حزب اتحاد ملت یا همان مشارکتی‌های سابق، انجمن اسلامی جامعه پزشکی و مجمع نمایندگان ادوار با پارلمان اصلاحات مخالف هستند.

این عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: این احزاب معتقدند که با تشکیل پارلمان اصلاحات اشخاص حقیقی دیگر جایگاهی پیدا نمی‌کنند.

وی در مورد دستور عضویت 6 حزب در شورای هماهنگی نیز گفت: دو دیدگاه در این خصوص وجود دارد نخست اینکه یک رأی‌گیری کلی در مورد هر 6 حزب صورت بگیرد تا همه این احزاب بارأی حداکثری وارد شورا شوند یا اینکه تک‌تک رأی‌گیری انجام شود که در این صورت هیچ‌یک از احزاب برای عضویت رأی نمی‌آورند.

304

کد خبر: 900471

وب گردی

وب گردی