طرح ساماندهی معابر مرزی کشور عادی بررسی می‌شود

نمایندگان مجلس با بررسی یک فوریتی طرح ساماندهی معابر مرزی کشور (معابر کولبری و ته‌لنجی) مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز، طرح ساماندهی معابر مرزی کشور (معابرکولبری و ته لنجی) با نظر نمایندگان مجلس به صورت عادی بررسی می‌شود.

این طرح به یک فوریت آن در نشست علنی امروز چهارشنبه 4 بهمن 96 به بحث گذاشته شد عنوان می‌دارد که وزارت کشور (فرمانداری‌ها و استانداری‌ها) استان‌های مشمول این طرح نسبت به احصا و شناسایی اهالی ساکن در 20 کیلومتری شعاع مرزی که صرفا اهالی ساکن در محدوده مدنظر باشند و برای تهیه ‌کنندگان و تایید کنندگان آمار افراد سخت‌گیری‌های مسئولانه اعمال شود، ظرف 3 تا 6 ماه از تصویب این قانون اجرایی شود.

بر این اساس در ماده 3 این طرح نیز ذکر شده است که کارت‌های تردد معابر توسط هنگ مرزی صادر می‌شود اما این کارت‌ها صرفا برای دارندگان دفترچه مبادلات مرزی که دارای کد مخصوص مرزنشینی هستند و توسط فرمانداری صادر شده اند موضوعیت دارند.

همچنین در ماده 4 طرح قید شده است که به ازای هر مرزنشین دارای کد فعالیت جابجایی، حداکثر 20 محموله در ماه به صورت شناور لحاظ می‌شود که به صورت نرم‌افزاری در دفترچه ثبت می‌شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با 78 رای موافق، 80 رای مخالف و 8 رای ممتنع از مجمع 199 رای با یک فوریتی بررسی شدن طرح ساماندهی معابر مرزی کشور (معابر کولبری و ته‌لنجی) مخالفت کرده و از این رو این طرح به صورت عادی در مجلس بررسی می‌شود.

301

کد خبر: 900476

وب گردی

وب گردی