طرح اشتغال روستایی در ۵ استان کشور از فردا اجرایی می شود

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: طرح اشتغال روستایی فردا در ۵ استان کشور به طور همزمان آغاز می شود و تا پایان سال، ۲ هزار میلیارد تومان وام به طرح های اشتغال روستایی پرداخت خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تامین منابع پاداش بازنشستگان انجام شده است، گفت: در شورای کار نیز چانه زنی ها برای حداقل دستمزد در سال آینده در جریان است و تلاش ما این است که این موضوع به شب عید کشیده نشود.

وی گفت: استراتژی ما این است که این افزایش حقوق از نرخ تورم بیشتر باشد. دریافتی های تا سقف ۲ میلیون تومان را درصد به درصد افزایش خواهیم داد تا فاصله دریافتی های پایین و بالا را کمتر کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به طرح اشتغال روستایی، ادامه داد: ۵۰ هزار ثبت نام در سامانه اشتغال روستایی انجام شده که از این تعداد ۸۱۵۰ مورد از آن مورد موافقت قرار گرفت و فردا ظهر همزمان این طرح در ۵ استان کشور آغاز می شود که تا پایان سال جاری ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات به طرح های اشتغال روستایی پرداخت خواهد شد.

ربیعی در پایان با بیان اینکه در طرح اشتغال روستایی تاکید ما بر ایجاد اشتغال است، ادامه داد: در این طرح افراد ابتدا به سازمان فنی و حرفه ای خواهند رفت تا آموزش های مهارتی، کارآفرینی و بازاریابی را طی کنند و گروه های مشاوره تا پایان بازاریابی در کنار آنها خواهند بود.

304

کد خبر: 900480

وب گردی

وب گردی