روایت انقلاب در اردوهای دوره «شمیم معرفت» دانشگاه‌ آزاد اسلامی

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دوره‌های آموزشی تحت عنوان «شمیم معرفت» از روز گذشته در 20 استان کشور به صورت همزمان آغاز شده است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر رضا نصیری درباره برنامه‌های آموزشی معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، برای دانش‌‌افزایی و معرفت‌افزایی دانشجویان، اظهار کرد: در طرح «شمیم بصیرت» رویکرد کلی دانشگاه آزاد اسلامی توانمندسازی مسئولان کانون‌های فرهنگی با نگاه به مسائل فرهنگی، هنری و تشکیلاتی بود، اما در طرح «شمیم معرفت» مخاطبان متفاوت هستند و افرادی که در «شمیم بصیرت» شرکت کردند، در این طرح حضور ندارند.

ارائه مباحث دینی در قالب کرسی‌های آزاداندیشی و نشست‌های تخصصی

نصیری اضافه کرد: تفاوت دیگر این دو طرح این است که در طرح «شمیم معرفت» معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مباحث معرفتی در حوزه برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، کرسی‌‌های نظریه‌پردازی، نشست‌های علمی، کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی در حوزه معارف دینی و انقلابی را برای دانشجویان در نظر گرفته است.

وی افزود: دوره‌های آموزشی تحت عنوان «شمیم معرفت» از روز گذشته در 20 استان کشور به صورت همزمان آغاز شده است. در مجموع بیش از 2هزار نفر از دانشجویان در این دوره‌ها شرکت می‌کنند. این افراد جزو فعالان فرهنگی، کانون‌های دانشجویی، نشریات دانشجویی و تشکل‌های دانشجویی واحدها هستند.

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی درباره جزئیات برگزاری این دوره‌ها گفت: دوره «شمیم معرفت» به مدت 4 روز برگزار می‌شود که سعی شده است سرفصل‌هایی شامل معرفت و بینش انقلابی، طرح کلی مبانی اندیشه اسلامی، نظام فکری انقلاب اسلامی، منظومه فکری امام خمینی و مقام معظم رهبری و غرب شناسی، در 20 استان محل برگزاری دوره‌ها، تدریس می‌شود.

روایت داستان انقلاب در اردوهای دوره «شمیم معرفت»

وی گفت: یک روز از 4 روز دوره طرح «شمیم معرفت» به صورت اردوی کاروان روایی-هویتی است. کاروان‌ها، در محله‌هایی حضور پیدا می‌کنند که مرتبط با یکی از مناسبت‌ها و مسائل تاریخی یا معرفتی انقلاب اسلامی است و مباحث در همان مکان ارائه می‌شود. به عنوان مثال بحث نظام فکری انتقلاب اسلامی مبتنی بر اندیشه سیاسی امام خمینی(ره) در حسینیه جماران مطرح می‌شود یا بازدید از موزه عبرت تهران که بسیاری از چهره‌های بزرگ انقلاب اسلامی در آنجا مورد شکنجه قرار می‌گرفتند، برای دانشجویان شرکت‌کننده در طرح تدارک دیده شده است و کنار سلولی که مقام معظم رهبری در دوره پهلوی در آن زندانی بودند، به بحث منظومه فکری ایشان پرداخته می‌شود.

نصیری در پایان اظهار کرد: در «طرح شمیم معرفت» علاوه بر برنامه های سالنی و همایشی که برگزار می‌شود، گعده‌های دانشجویی، حلقه‌های معرفتی و نشست‌های اندیشه‌ورزی نیز انجام می‌شود.

منبع: آنا

کد خبر: 900541

وب گردی

وب گردی