زخمی شدن 11نفر  در حمله به دفتر نجات کودکان در افغانستان

رسانه های افغانستانی از حمله مسلحانه، صبح یکشنبه به دفتر نجات کودکان در ایالت جلال آباد، یکی از بزرگترین شهرهای شرق این کشور خبر دادند، این انفجار منجر به زخمی شدن دست کم 11نفر شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل "رای الیوم"، منابع محلی ولایت ننگرهار در شرق افغانستان تایید کردند دو مهاجم انتحاری که به دفتر سازمان خیریه حمایت از کودکان در شهر جلال آباد مرکز این ولایت حمله کرده‌ بودند، کشته شدند.

پلیس ننگرهار گفته بود که مهاجمان چهار نفر بوده‌اند که یک نفر آنان جلوی در ورودی خود را منفجر و سه نفر وارد ساختمان شدند.

عطاء‌الله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار گفت با کشته شدن این دو مهاجم، دو طبقه ساختمان پاکسازی شده اما درگیری با مهاجم سوم ادامه دارد.

به گفته وی، تاکنون در نتیجه این رویداد یک پلیس و یک غیرنظامی کشته و دوازده تن دیگر زخمی شدند.

مقام‌های افغانستانی اعلام کردند که یک عامل انتحاری در ابتدا خود را در ورودی این ساختمان منفجر کرد و بعد مهاجمان مسلح وارد ساختمان شدند.

به گفته منابع ساختمانی در همسایگی دفتر سازمان خیریه حمایت از کودکان که متعلق به یک سازمان خیریه دیگر خارجی است، آتش گرفته است.

نهاد خیریه حمایت از کودکان نیز با نشر خبرنامه‌ای حمله به دفتر این نهاد را "شوک‌آور" توصیف کرده و افزوده که این حمله صبح امروز حوالی ساعت ۹ به وقت محلی رخ‌ داد.

در این خبرنامه این نهاد از وضعیت امنیتی کارمندانش ابراز نگرانی کرده‌ است.

به گفته سخنگوی والی ننگرهار، درگیری میان نیروهای شبه‌نظامی و نیروهای امنیتی ادامه دارد.

شاهدان می‌گویند، کودکان در مدرسه‌ای در نزدیکی محل انفجار و درگیری نیز در حال فرار هستند.

منابع محلی گفتند که در زمان حمله حدود ۵۰ کارمند در داخل این ساختمان بوده‌اند.

در همین راستا گروه طالبان اعلام کرده که این حمله ربطی به آنان ندارد.

دفتر خیریه حمایت از کودکان یک نهاد غیر دولتی بین‌المللی است که در ۱۲۰ کشور جهان از سال ۱۹۱۹ تاکنون فعالیت دارد. این نهاد از سال ۱۹۷۶ تاکنون در افغانستان فعالیت دارد و اکنون در ۱۶ ولایت از ۳۴ ولایت این کشور فعال است.

به گفته این نهاد حدود ۷۰۰ هزار کودک تحت پوشش این نهاد خیریه در افغانستان قرار دارند.

کد خبر: 900580

وب گردی

وب گردی