تولید داروهای بیوتکنولوژیک با فناوری نوین به منظور جلوگیری از واردات

تولید داروهای بیوتکنولوژیک با فناوری نوین یکی از اقداماتی است که توسط متخصصان داخلی انجام ‌می‌شود تا راهی برای پیشرفت کشور و جلوگیری از صادرات باشد.

به گزارش ایسکانیوز؛ به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تولید داروهای بیوتکنولوژیک با فناوری نوین توسط متخصصان داخلی گامی در راستای خودکفایی است در این زمینه شرکت های دانش بنیان در کشور مشغول فعالیت هستند. کسب دانش فنی، تولید دارو، واکسن های مصرف انسانی و ارائه داروهای جدید با فناوری های پیچیده به منظور مبارزه با بیماری ها و ارتقاء سطح سلامت جامعه از اقداماتی است که توسط این شرکت ها انجام می شود.
شرکت دانش بنیان مصون دارو یکی از فعالان در این حوزه است که نخستین تولید کننده انواع مختلف آنتی توکسین منووالان و پلی والان کلستریدیوک بوتولینوم ، واکسن هموفیلوس آنفولانزا تیپb با نام تجاریMAS-HibVAC® و توکسین کلستریدیوم بوتولینوم تیپ A با نام تجاری مصپورت® در کشور است.
محبوبه جنابی قویم مدیر عامل این شرکت درباره این محصولات اظهار کرد: امروزه مصرف انواع کنسروها در نقاط مختلف دنیا رایج است اما توصیه به جوشاندن این کنسروها قبل از مصرف الزامی است. چرا که در صورت مصرف کنسرو جوشانده نشده فرد به بیماری مرگباری دچار می شود. یکی از راه های درمان سریع این بیماران ترزیق سریع آنتی توکسین ها است. آنتی توکسین تری والان بوتولینوم تیپ A+B+E یکی از تولیدات این شرکت است تا درمان مسمومیت با تیپ های مختلف کلستریدیوم بوتولینوم در مواقعی که تشخیص نوع بوتولیسم غیرممکن باشد توسط آن انجام شود.
وی ادامه داد: واکسن کونژوگه هموفیلوس آنفولانزا تیپ b با توکسوئیدکزاز ادزوربه یکی دیگر از محصولات این شرکت است که در جلوگیری از بروز عفونت های خطرناک ناشی از باکتری هموفیلوس آنفلوانزا تیپb در کودکان زیر ۵ سال و سایر افراد مستعد نظیر باکتریمی، مننژیت حاد اطفال، اپی گلوتیت، استئومیلیت ، اپی کاردیت، عفونت مفاصل کاربرد دارد. البته تولید محصولات زیبایی به صورت کاملا داخلی نیز توسط این شرکت انجام می شود.

202

کد خبر: 900581

وب گردی

وب گردی