برنامه تشکل‌ها و اتحادیه‌های دانشجویی دانشگاه آزاد در دهه فجر

مدیرکل تشکل های اسلامی-سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی گفت:درصددایجاد مرکزی برای گفتگوهای معرفتی و اندیشه ورزی اساتید، نخبگان و دانشجویان هستیم که تبدیل شود به پاتوق اندیشه و تضارب آرا و افکار، تحت عنوان «خانه فرهیختگان».

دکتر محمد قربانی گلشن‌آبادی مدیرکل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار سرویس دانشگاه ایسکانیوز درباره فعالیت تشکل‌ها و اتحادیه‌های دانشجویی به‌ویژه در ایام دهه فجر گفت: تشکل‌ها و اتحادیه‌های دانشجویی فعال هستند و به نحو مقتضی از طریق رسانه‌های ارتباط‌جمعی و شبکه های ارتباط‌جمعی، فعالیتهایشان را به اطلاع عموم دانشگاهیان می رسانند.

وی افزود: رویه عموم تشکل‌ها و اتحادیه‌های دانشجویی این است که بهمن ماه، فصل برگزاری نشست ها، جلسات و کارگاههای آموزشی، تشکیلاتی و ... است و از این جهت گرچه دانشگاه ها از لحاظ آموزشی بین دو ترم قرار دارند ولی یکی از فعال ترین ماه‌های سال برای تشکل‌ها، بهمن ماه است.

مدیرکل تشکل‌های اسلامی-سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: وظیفه و رسالت ما در اداره کل تشکل‌ها بسترسازی و تمهید مقدمات، همفکری و همراهی با دانشجویان جهت انجام بهینه فعالیت‌های تشکیلاتی است.

قربانی در ادامه گفت: در دی‌ماه، انتخابات شورای مرکزی سازمان اسلامی دانشجویان ایران (سادا) برگزار شد و در بهمن ماه هم انتخابات شورای مرکزی مجمع اسلامی (اتحادیه سوم) برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اتحادیه اول دانشگاه آزاد اسلامی هم در تدارک یک برنامه تشکیلاتی و سطح بالا در اواخر بهمن ماه است که به همت خود این عزیزان و همراهی و مساعدت اداره کل تشکل‌ها، عملیاتی خواهد شد.

مدیرکل تشکل‌های اسلامی-سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: برگزاری به‌موقع انتخابات شورای مرکزی اتحادیه‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی آن‌هم با رعایت قوانین و مقررات مربوطه، یک نظم تشکیلاتی ایجاد کرده و روزبه‌روز و بیش‌ازپیش آن‌ها را فعال خواهد کرد.

دکتر محمد قربانی گلشن‌آبادی گفت: در بهمن ماه، چند نشست دیگر هم داریم که یکی از آن‌ها نشست اساتید مدرس درس انقلاب اسلامی است که این اساتید بزرگوار بتوانند به‌عنوان استاد مشاور تشکل‌های دانشجویی، در واحدهای دانشگاه آزاد همراه و راهنمای ما باشند.

وی درباره برنامه‌ها و ایده‌های موردنظر خود در اداره تشکل‌ها تصریح کرد: ایده دیگری که در حال طراحی و عملیاتی سازی آن هستیم، ایجاد مرکزی برای گفتگوهای معرفتی و اندیشه ورزی اساتید، نخبگان و دانشجویان است که تبدیل شود به پاتوق اندیشه و تضارب آرا و افکار، تحت عنوان «خانه فرهیختگان». البته فعلاً در مرحله مطالعات اولیه و جایابی هستیم ولی امیدوارم به‌زودی اجرایی شود.

مدیرکل تشکل‌های اسلامی-سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: از خدای متعال می‌خواهم به همه ما توفیق دهد، راه روشن و صراط مستقیم حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب و شهدا و مبارزین انقلاب اسلامی را با سربلندی و افتخار ادامه دهیم.

خبرنگار: ندا فراهانی

کد خبر: 900616

وب گردی

وب گردی