برنامه‎های هشتمین جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نفت تشریح شد

فراخوان ثبت نام در هشتمین دوره جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نفت اعلام و برنامه‎های این جشنواره تشریح شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ امید شاکری، مدیرکل امور پژوهش و دبیر جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نفت، با اعلام این‌که از فردا (۵ بهمن) سامانه ثبت‌‌نام در این جشنواره فعال می‌شود و تا ۱۰ روز آینده باز خواهد بود، گفت: جشنواره هشتم با رویکردهای جدید و همزمان با هفتمین جشنواره ملی دانایی خلیج فارس (شهید تندگویان)، هشتم اسفندماه در عسلویه برگزار می‌شود.

او در تشریح رویکردهای متمایز هشتمین جشنواره پژوهش و فناوری و صنعت نفت، گفت: تکریم و قدردانی از همکاران صنعت نفت در عرصه پژوهش که در فرآیند داوری انتخاب می‌شوند در اولویت است. در کنار آن، با پوشش، اعلام و تقدیر از این پژوهش‌ها از فعالیت‌های همه ارکان پژوهش و فناوری نفت در طول یک‌سال اطلاع‌رسانی صورت می‌گیرد تا همکاران در جریان عملکردهای اجرایی و پژوهشی که کاربردی و ملموس شده است، قرار گیرند.

مدیرکل امور پژوهش معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت با بیان این‌که این جشنواره در واقع اولویت‎های پژوهشی و سیاست‌گذاری‌های مورد انتظار مدیریت نفت را در همه ارکان مشخص می‌کند، افزود: در جشنواره امسال برخلاف سال‌های گذشته فرآیند ثبت‌نام و ارسال مدارک و داوری‌ها به صورت الکترونیکی و آنلاین انجام می‌شود. در دوره‌های قبل همه این مراحل کاغذی انجام می‌شد که با توجه به حجم رزومه و اسناد و مدارک، با رویکرد استفاده از فناوری‌های روز و استفاده کمتر از کاغذ برای حمایت از محیط زیست، فاوای شرکت ملی نفت در زمانی کوتاه به کمک ما آمد و امکان ثبت‌نام همکاران حاضر در سامانه جامع کارکنان نفت فراهم شد.

شاکری افزود: همکاران در صورت بروز نواقص احتمالی می‌توانند موارد را اطلاع دهند. افرادی در هر سازمان برای پاسخ به سوالات و اشکالات احتمالی معرفی شده‎اند.

او یکی دیگر از اقدامات قابل توجه جشنواره امسال را ایجاد پایگاه داده پژوهشگران صنعت نفت اعلام کرد و در توضیح آن گفت: به دلیل کاغذی بودن مدارک و مستندات امکان نگهداری و ارزیابی این اسناد وجود نداشت و حالا برای پژوهشگران بانک اطلاعات تهیه می‌شود و هر فرد شرکت‌کننده فایلی باز خواهد داشت که در طول سال هم می‌تواند به روزرسانی شود. درباره پژوهشگران دوره‌های قبلی هم امکان ثبت مشخصات خواهد بود.

دبیر جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نفت افزود: جشنواره سال گذشته در هفت حوزه برگزار شد و ۳۷ منتخب حقیقی و حقوقی داشتیم، اما امسال ۹ منتخب حقیقی و ۳ منتخب حقوقی در پنج حوزه انتخاب می‌شوند که شامل فناور برتر، پژوهشگر برتر و کارشناس پژوهشی برتر است. در این دوره به جز قدردانی معنوی، پاداش مالی برای نفرات برتر در نظر گرفته‌ایم تا به نحو مقتضی از افراد منتخب قدردانی می‌شود.

شاکری یادآور شد: میزبان امسال جشنواره، شرکت ملی نفت و مجموعه سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس است و اتفاق قابل توجه جشنواره امسال، همزمانی این جشنواره با هفتمین جشنواره ملی دانایی خلیج فارس (شهید تندگویان) است که از دوره پنجم تحت حمایت معنوی وزارت نفت برگزار می‌شود و اگر تجربه خوبی باشد، سال‌های بعد تکرار خواهد شد.

به گفته او، برگزاری مشترک جشنواره ضمن این‎که از مخارج اضافی می‌کاهد، فضایی فراهم می‌کند که دستاوردهای بیشتری از حوزه پژوهش و فناوری دیده شود. ضمن این‌که در کنار این دو همایش، نمایشگاه فن بازار تکنولوژی هم برگزار می‌شود و عملا مدیران مشترک پژوهش و فناوری در این همایش هستند و همکاری مشترکی صورت می‌گیرد و زمینه همکاری‌های فناورانه فراهم می‌شود.

بر اساس این گزارش، هشتمین دوره جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نفت اسفندماه امسال در عسلویه برگزار می‎شود. به این منظور علاقه‎مندان به حضور در این جشنواره می‎توانند از پنجم بهمن ماه امسال، به سامانه جامع فناوری ارتباطات و اطلاعات وزارت نفت به نشانی http://portal.nioc.ir مراجعه و نسبت به ثبت‎نام اقدام کنند.

402

کد خبر: 900641

وب گردی

وب گردی