ایران در مسئله موشکی با هیچ کشوری مذاکره نمی‌کند

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مخالفت‌های مکرر اتحادیه اروپا با سیاست‌های ضد برجامی ترامپ نشانه‌های خوبی از اعمال سیاست، اقدام در چارچوب منافع خود و جدای از آمریکا است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت علاالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که به دعوت رسمی دیوید مک آلیستر رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا و با همراهی محمدمهدی برومندی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و شوشتری رئیس کمیته حقوق بشر در بروکسل بسر می برد، روز پرکاری را سپری کردند.

در جریان ملاقات بروجردی با رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا و اعضای این کمیته، آخرین تحولات منطقه غرب آسیا و راه های گسترش همکاری و تبادل نظر با پارلمان اروپا به بحث گذاشته شد.

بروجردی در این ملاقات اظهار کرد که جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همکاری ها با کشورهای اروپایی در چارچوب منافع و احترام متقابل اهمیت قائل است و آماده برداشتن گام های بلندی در این زمینه است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: زمان آن فرا رسیده است که اروپا در چارچوب منافع خود و جدای از آمریکا تصمیم گیری کند و مخالفت های مکرر اتحادیه اروپا با سیاست های ضد برجامی ترامپ نشانه های خوبی از اعمال این سیاست است.

بروجردی گفت: جمهوری اسلامی ایران مخالف جدی سلاح های کشتار جمعی و به ویژه سلاح هسته ای است و بنابراین تنها راه تحقق سیاست راهبردی بازدارندگی از تهاجم احتمالی دشمن، توانمندی موشکی است که با هیچ کشوری قابل مذاکره نیست.

وی در ادامه سخنان خود افزود: امروز مبارزه با پدیده شوم تروریسم، فصل مشترک همکاری جمهوری اسلامی ایران با بسیاری از کشورها از جمله اتحادیه اروپایی است.

رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا: اروپا قویا از برجام به عنوان یک توافق معتبر بین المللی حمایت می کند

دیوید مک آلیستر رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر هیئت مجلس شورای اسلامی به بروکسل اظهار کرد: ما اهمیت ویژه ای برای همکاری با ایران قائلیم و من در آینده نزدیکی برای ادامه مذاکرات به تهران خواهم آمد.

مک آلیستر در این ملاقات همچنین گفت: ما قویا از برجام به عنوان یک توافق معتبر بین المللی حمایت می کنیم و معتقدیم، اروپا باید در این چارچوب، روابط خود را با ایران گسترش دهد.

وی در ادامه اظهار داشت: این گونه مذاکرات در ایجاد فهم مشترک و تقویت نقاط مشترک همکاری های دوجانبه از جمله حقوق بشر ممکن خواهد بود.

رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا همچنین شب گذشته به افتخار هیئت ایرانی ضیافت شامی با حضور نایب رئیس پارلمان اروپا تنظیم کرد که طی آن نیز تبادل نظر دو طرف پیرامون روابط فیمابین ادامه بافت.

کد خبر: 900680

وب گردی

وب گردی