اروپا آماده همکاری با واشنگتن علیه فعالیت‌های منطقه‌ای ایران است

سفیر فرانسه در آمریکا ادعا کرد که اروپائی‌ ها مقارن با حفظ برجام به شکل کنونی، آماده همکاری با آمریکا جهت پرداختن به سایر چالش‌ های ایران در راستای ثبات منطقه هستند!

به گزارش ایسکانیوز ، «جرارد آروئاد» (Gerard Araud) سفیر فرانسه در آمریکا در پیامی توئیتری از آمادگی کشورش برای همکاری با آمریکا در راستای مقابله با آنچه وی مدعی فعالیت‌ های منطقه‌ ای ایران شد، سخن گفت.

سفیر فرانسه در آمریکا در این خصوص ادعا کرد: اروپائی‌ ها مکرراً گفته‌ اند که مقارن با حفظ توافق هسته‌ ای ایران به شکل کنونی، آماده همکاری با آمریکا جهت پرداختن به سایر چالش‌ های ایران در راستای ثبات منطقه هستند!

این در حالیست که دوم بهمن ماه سال جاری، رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا در دیدار با بوریس جانسون همتای انگلیسی خود در لندن ادعا کرد که شاهد پیشرفت هائی در حمایت اروپا از مجازات های جدید علیه ایران است که باعث می شود واشنگتن از توافق هسته ایِ ۱۴ جولای سال ۲۰۱۵ (۲۳ تیرماه ۱۳۹۴) موسوم به «برجام» خارج نشود!

تیلرسون پس از این دیدار از تشکیل یک گروه کاری متشکل از کارشناسانی از دو کشور نیز خبر داد که قرار است پیرامون رفع مشکلات برجام فعالیت کنند.

وزیر خارجه آمریکا در این باره گفته بود: فکر می کنم دیدگاه مشترکی در میان تروئیکای اروپائی (کشورهای انگلیس، آلمان و فرانسه) مبنی بر لزوم بررسی برخی از موضوعات توافق هسته ای یا بعضی از رفتارهای ایران وجود دارد.

وی همچنین ادعا کرده بود که در جریان این دیدار، درباره نگرانی های موجود پیرامون برنامه دفاع موشکی ایران نیز با مقام انگلیسی به رایزنی پرداخته است

کد خبر: 900683

وب گردی

وب گردی