از  رئیس سازمان میراث برای حضور در شورای شهردعوت شد

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران بر لزوم افزایش همکاری‌های سازمان میراث فرهنگی و شهرداری برای شناساندن میراث پایتخت تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز حسن خلیل آبادی بااشاره به دیدار اخیرش با رئیس سازمان میراث فرهنگی در حاشیه بازدید از نمایشگاه گردشگری که در نمایشگاه بین المللی درحال برگزاری است، گفت:در این جلسه بر هم افزایی و گسترش همکاری‌های مشترک فی ما بین شهرداری و میراث فرهنگی تاکید شد.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران و سازمان میراث فرهنگی می‌توانند پروژه‌های مشترکی تعریف و اجرایی کنند، افزود: همچنین می‌توان ستاد مشترکی بین شهرداری و سازمان میراث فرهنگی در راستای پیگیری ظرفیت‌های تاریخی تهران ایجاد کرد.

خلیل آبادی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگردی و میراثی تهران گفت: تهران در شمال، جنوب و همچنین در مناطق مرکزی که به قلب تاریخی تهران شهرت دارد، ظرفیت‌های میراثی و تاریخی زیادی دارد که در این جلسه از رئیس سازمان میراث فرهنگی درخواست کردم نگاه ویژه‌ای به تهران داشته باشند. همچنین بر لزوم حفظ فضاهای تاریخی وگردشگری درشمال،جنوب و منطقه تاریخی تهران تاکید شد.

وی با بیان اینکه از مونسان رئیس سازمان میراث دعوت کردیم که با حضور در صحن علنی شورای شهر به تشریح سیاست‌ها و برنامه‌های میراثی تهران بپردازند گفت: می‌توان در این جلسه به کارهایی که مشترکا فی مابین شهرداری، شورای شهر و میراث فرهنگی انجام می‌گیرد نیز اشاره شود که خوشبختانه مورد استقبال رئیس سازمان میراث قرار گرفت و عنوان داشتند که در لایحه بودجه تلاش کردند تمهیداتی در نظر بگیرند که شهرداری ها موظف باشند در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی کمک حال باشند.

ایسنا

700

کد خبر: 900749

وب گردی

وب گردی