نوزاد معتاد است/ با حکم قاضی، نوزاد به بهزیستی تحویل داده می‌شود

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی در واکنش به خبر عدم ترخیص نوزاد در یکی از بیمارستان های خیریه مشهد به دلیل مشکلات مالی، عنوان کرد که مادر نوزاد معتاد بوده است.

به گزارش ایسکانیوز در این اطلاعیه آمده است: «پیرو درج گزارشی با موضوع " عدم ترخیص نوزاد در یکی از بیمارستان های خیریه مشهد " موارد زیر که حاصل بررسی دقیق کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی مشهد است جهت تنویر افکار شهروندان اعلام می‌شود:

خانم ز . ا ۳۵ ساله اول بهمن ماه ۱۳۹۶ ساعت ۹ صبح با تشخیص زایمان طبیعی قریب الوقوع توسط اورژانس مرکز فوریتهای پزشکی به اولین مرکز درمانی دارای امکانات زایمانی منتقل و تحویل آن مرکز می شود. در بدو ورود به بیمارستان و انتقال به بخش زایمان ، نوزاد دختری از وی بدنیا می آید و هر دو تحت مراقبت قرار می گیرند.

به دلیل اعتیاد این مادر به مواد مخدر کریستال، جهت اهمیت سلامت کودک (و در راستای اجرای دستورالعمل های موضوع مراقبت از نوزاد سندرم پرهیز نوزاد ) بایستی نوزاد به مدت سه تا پنج روز جهت ارزیابی و درمان در مرکز درمانی اعم از دولتی و غیر دولتی نگهداری و مراقبت شود ، بدیهی است به جهت اهمیت تغذیه با شیر مادر ، مادر نیز در کنار نوزاد در بیمارستان حضور خواهد داشت.

لازم به ذکر است بر اساس بخشنامه وزارت بهداشت در خصوص مادرانی که احتمال سوء رفتار نسبت به کودک آنان مطرح است، به منظور اطمینان از سلامت نوزاد و مراقبتهای آینده، موضوع با قید فوریت به اورژانس اجتماعی اعلام می شود تا بر اساس نظر ایشان در صورت نیاز از مراجع قضایی کسب تکلیف گردد که در ارتباط با این مادر نیز اقدامات لازم توسط مرکز درمانی و اداره کل بهزیستی استان خراسان رضوی انجام و منجر به صدور حکم قضایی ن۵/۹۶/یک سیار/کشیک مورخ ۹۶/۱۱/۲ می شود.

بدلیل شرایط این مادر و بر اساس حکم صادره ، مقرر شد نوزاد تحویل یکی از مراکز سازمان بهزیستی شود که مراحل قانونی در حال انجام است».

700

کد خبر: 900760

وب گردی

وب گردی