ویژه‌نامه‌ جشنواره فیلم فجر مجله سینمایی «24» منتشر شد

نود‌و‌ششمین شماره‌ ماهنامه‌ سینمایی «همشهری24» همراه با پرونده‌ای درباره‌ی جشنواره فیلم فجر و پرونده‌هایی درباره‌ فیلم‌های «بلید رانر 2049» و «دیترویت» منتشر شد.

به گزارش ایسکانیوز، در پرونده مفصل جشنواره فیلم فجر، 25 فیلم بخش مسابقه‌ی جشنواره معرفی شده‌اند و پنج منتقد سینمایی، محسن آزرم، نیما حسنی‌نسب، علی مصلح‌حیدرزاده، یحیی نطنزی و خسرو نقیبی منوی پیشنهادی‌شان برای فیلم دیدن در جشنواره نوشته‌اند. در پایان این پرونده هم هشت نفر از اهالی سینما به پرسش‌هایی درباره جشنواره پاسخ داده‌اند.

در بخش روی پرده‌ سینمای ایران مطالبی درباره‌ فیلم‌های «خانه کاغذی»، «سد معبر»، «برگِ جان»، «بیدار شو آرزو» و «کله سرخ» و «فهرست مقدس» به قلم منتقدان و نویسندگانی همچون جواد طوسی، پوریا ذوالفقاری، حسین عیدی‌زاده و ... منتشر شده است. در ادامه این بخش، روبروت صارفاریان نقدی درباره فیلم «پل خواب» نوشته و اکتای براهنی هم اولین تجربه کارگردانی فیلم سینمایی و رابطه‌‌اش با سینما را روایت کرده است. گفت‌وگوی مفصلی با ساعد سهیلی، آخرین مطلب این بخش است. سهیلی در این گفت‌وگو از روند بازیگر شدن، تجربه بازی در «پل خواب» و سه فیلمی که در جشنواره فیلم فجر دارد گفته است؛ «لاتاری»، «اتاق تاریک» و «ماهورا».

در بخش سینمای دنیای شماره‌ بهمن‌ماه مجله‌ی «24» دو پرونده‌ برای دو فیلم تدارک دیده شده است. اولین پرونده به فیلم «بلید رانر 2049» اختصاص دارد که در آن نقدهایی به قلم علی مصلح‌حیدرزاده و جاناتان رامنی، گفت‌وگوی جمعی با ریدلی اسکات، هریسون فورد، دنی ویلنوو و رایان گاسلینگ، مرور ایده‌های راجر دیکنز و ... منتشر شده است. دومین پرونده‌ هم درباره‌ی فیلم «دیترویت» است. نقدهایی از آرش خوش‌خو و ریچارد برودی، گفت‌‌وگو با کاترین بیگلو و بری آکروید، کارگردان و فیلمبردار فیلم و مقایسه‌ فیلم با واقعیت تاریخی از مطالب این پرونده هستند.

در بخش روی پرده‌ سینمای دنیا نیز سیدجواد رسولی یادداشت‌هایی درباره‌ سه فیلم «جنگ‌های ستاره‌ای: آخرین جدای»، «بازی مولی» و «بزرگترین شومن» نوشته است. روایتی از تولد سینمای جدید گرجستان به بهانه جشنواره جهانی فیلم تفلیس هم از مطالب دیگر این بخش است.

در بخش سریال ماه، پرونده‌ای کوچک درباره‌ سریال «خانم میزل شگفت‌انگیز» با یادداشتی از نسیبه فضل‌اللهی و گفت‌وگوهایی با ایمی شرمن پالادینو و ریچل بروزناهان، خالق و بازیگر سریال منتشر شده است. سریال «خانم میزل شگفت‌انگیز» اخیرا برنده دو گلدن گلوب بهترین سریال و بهترین بازیگر زن کمدی یا موزیکال شد.

در بخش نوستالژی شماره‌ جدید «24» هم پرونده‌ای کوچک درباره فیلم «زیرزمین» به کارگردانی امیر کاستاریتسا با نوشته‌هایی از نوید پورمحمدرضا، اسلاوی ژیژک و ... منتشر شده است. در مطلب دیگر این بخش، راجر ایبرت از پالین کیل روایت کرده است، منتقدی که پیرو هیچ نظریه‌ای نبود و همه چیز برایش شخصی بود و شاید به همین دلیل قدرتمندترین، محبوب‌ترین و منفورترین منتقد فیلم زمانش بود. معرفی تازه‌ترین کتاب‌های حوزه‌ی سینما هم پایان‌بخش این شماره ماهنامه سینمایی «24» است. شماره آینده این مجله که ویژه‌نامه نوروزی آن خواهد بود، در نیمه دوم اسفندماه منتشر خواهد شد.

500

کد خبر: 900764

وب گردی

وب گردی