مستندسازان از پیام های با ارزش رهبر انقلاب در حوزه مستند استقبال کردند

مقام معظم رهبری به دلیل توجه خاص خود به حوزه مستندسازی به فعالان این رشته توصیه های با ارزش و کارگشایی داشتند که در این گزارش نظرات چندتن از مستندسازان را درباره این پیام ها جویا می شویم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، مقام معظم رهبری چند روز گذشته با جمعی از مستندسازان دیدار داشتند و در این جلسه صمیمانه ایشان به صحبت ها و دغدغه های فعالان حوزه مستند گوش کردند و درنهایت به جوانان مستندساز نکته هایی را یادآور شدند تا با رعایت این توصیه ها مستندسازی به مسیر اصلی خود نزدیک شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فردای آن روز در پیامی خطاب به مستندسازان جوان، 5 نکته را به منظور بهبود امور جامعه توصیه کردند و از مستندسازان خواستند تا این موارد را در یاد خود نگه دارند.

رهبر انقلاب در ابتدا از جوانان خواستند که جهت انقلابی را با دقّت تمام حفظ کنند و با سرِ افراشته، زبان و عمل، نشان دهند که مؤمن انقلابی‌ هستند. همچنین از آنجایی که جنگ نرم دشمن، برپایه‌ی دروغ و تحریف و شایعه و سانسور و بایکوت بنا شده است، مستندسازان با هنر خود و اسناد و شواهد موجود، کار دشمن را بی اثر کنند.

در ادامه ایشان به هدف اساسی دشمن یعنی ترویج بدبینی و نومیدی اشاره کردند و از مستندسازان خواستند با استفاده از هنر خود و همچنین استناد به واقعیّات، سرچشمه‌ی امید و شوق و حرکت باشند چراکه دستمایه‌های امید درکشور بی‌شمار است.

رهبر انقلاب از مستند انتقادی و استفاده از زبان طنز در مستند را مفید و لازم دانستند و در نهایت مستندسازان رضای خدای را در کارها در نظر بگیرند و از او کمک بخواهند.

ایسکانیوز پس از انتشار پیام های رهبری به سراغ چندتن از مستندسازان رفت تا نظرشان را در خصوص این توصیه ها بیان کنند که در ادامه از نظر شما نیز می گذرد.

**مقام معظم رهبری بسیار متعهد و با تخصص درباره مستندسازی صحبت کرد

مهدی زمانپور کیاسری، کارگران مستند «گامهای کوچک در بزرگراه الله» درباره اهمیت پیام های مقام معظم رهبری به مستندسازان به ایسکانیوز گفت: صحبت های مقام معظم رهبری درباره مستندسازی بسیار متعهدانه و متخصصانه بود. ایشان به خوبی همانند یک متخصص در حوزه مستند به مسائل در مستند وارد شدند.

وی با اشاره به اینکه وارد شدن در مسائل انتقادی و جدی با زبان طنز نتیجه بخش خواهد بود، گفت: بسیاری از بزرگان در حوزه مستند مانند دکتر ضابطی جهرمی به کارآمدی مسئله طنز در مستند جدی اشاره کرده اند. مقام معظم رهبری بسیار مدبرانه توانستند موارد را مطرح کنند که هم کاربردی و هم اثرگذار باشد.

**پیام های مقام معظم رهبری بی شک به دغدغه های جامعه پاسخ می دهد

علی صدری‌نیا، کارگردان مستند «قائم مقام» درباره اهمیت پیام های رهبری به مستندسازان به ایسکانیوز گفت: در سال های اخیر حس و دغدغه هنرمندان انقلابی بسیار مورد توجه قرار گرفته و درباره اهمیت رسانه ای بحث دغدغه مندی بسیار صحبت شده است.

این مستندساز در ادامه با اشاره به اینکه مستندهای انقلابی با آثار بی معنا متفاوت است، گفت: دغدغه اصلی مستندسازان انقلابی نگاه به نیازهای جامعه است، اگر تمام پیام های مقام معظم رهبری را تفسیر کنیم بی شک به دغدغه های جامعه پاسخ مناسبی می دهیم.

** حرکت در راستای پیام های رهبر انقلاب، مستندسازان را به مسیر اصلی نزدیک می کند

امیر مهریزدان، کارگردان مستند «۴۴ نفر» درباره اهمیت پیامهای مقام معظم رهبری به مستندسازان به ایسکانیوز گفت: مقام معظم رهبری به عدم ترویج بدبینی و ناامیدی در ساخت مستندها اشاره کردند که در پیشبرد امور مهم جامعه بسیار مهم است. نبود ناامیدی راه را برای بسیاری از افراد جامعه روشن می کند.

وی خاطر نشان کرد: اگر مستندسازان ما بتوانند در راستای صحبت های رهبر معظم انقلاب حرکت کنند، وارد مسیر اصلی می شویم و تفاوتمان با بسیاری از شبکه های ماهواره ای مخالف نظام متفاوت می شود.

به گزارش ایسکانیوز، جمعی از مستندسازان انقلاب، 22 دی ماه در دیدار صمیمانه‌ای با رهبر معظم انقلاب اسلامی، مسائل خود را با معظم له در میان گذاشتند.

از : نازنین میرزایی

کد خبر: 900804

وب گردی

وب گردی