اعلام آمادگی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای بحران احتمالی برف

بدنبال اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر نفوذ جریانات ناپایدار به داخل کشور و تحت تأثیر قرارگرفتن نواحی شمالی از جمله استان گیلان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از آماده باش کامل مراکز درمانی، اورژانس های پیش بیمارستانی و واحدهای پشتیبانی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، بدنبال اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر نفوذ جریانات ناپایدار به داخل کشور و تحت تأثیر قرار گرفتن نواحی شمالی از جمله استان گیلان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از آماده باش کامل مراکز درمانی، اورژانس‌های پیش بیمارستانی و واحدهای پشتیبانی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد.

دکتر «یوسف‌زاده چابک» رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با تأکید بر حضور مستمر مسئولان واحدهای تابعه و آماده باش مراکز درمانی، بهداشتی، آموزشی و اورژانس، خواستار اطلاع رسانی به موقع و رفع کمبودها و مشکلات احتمالی شد.

وی با تأکید بر تشدید نظارت‌ها بر تأسیسات، سوخت و آنکال پزشکان و پرستاران، اظهار کرد: مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان، با یکصد دستگاه آمبولانس آماده ارائه خدمات اورژانسی به بیماران است.

تشکیل ستاد پشتیبانی، آماده باش همه داروخانه‌های شبانه‌روزی دولتی و خصوصی استان و تأمین داروهای مورد نیاز، بازدید مستمر از مراکز تولید و توزیع مواد غذایی، برنامه‌ریزی جهت بیماران دیالیزی، تشکیل ستاد پیشگیری از مرگ و میر مادر و کودک، فعال شدن خط ویژه نجات مادر باردار در مناطق کوهستانی، بازدید از خوابگاه‌های دانشجویی جهت رفع مشکلات ایاب و ذهاب و تغذیه و سوخت رسانی، بازدید از مراکز بهداشتی شهری و روستایی و خانه‌های بهداشت، دپو دارو و تجهیزات، تشکیل ستاد بحران و حوادث محیطی در شهرستان‌ها از دیگر برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان جهت آمادگی برای بحران احتمالی برف است .

901

کد خبر: 900807

وب گردی

وب گردی