شبکه برق خوزستان به حالت عادی بازگشت/قطعی پراکنده برق رفع شد

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: شبکه فوق توزیع و انتقال برق این استان در شرایط عادی و پایدار قرار دارد.

به گزارش گروه اقتصادى ایسکانیوز؛ به نقل از وزارت نیرو، محمود دشت‌بزرگ، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با اشاره به اینکه از پنجشنبه گذشته تا کنون، گرد و خاک در این استان ادامه داشته و وجود مه ۱۰۰ درصدی از شب گذشته، باعث بروز خاموشی‌های پراکنده در سطح استان خوزستان شده بود، اظهار داشت: با تلاش همکاران صنعت برق قطعی پراکنده رفع شده و هم اکنون تمامی شهرهای استان خوزستان برق‌دار و شبکه‌های انتقال، توزیع و فوق توزیع در شرایط پایدار هستند.

او با بیان اینکه هیچ مشکل دیگری در ناحیه جنوب استان خوزستان در شبکه انتقال و فوق توزیع ایجاد نشده است، افزود: از ساعت ۲۴ دیشب، مه ۱۰۰ درصدی منطقه آبادان، خرمشهر و شادگان را در برگرفت که فقط در یکی از پست‌های برق به مدت ۱۵ دقیقه مشکل ایجاد شده و پس از آن مشکل برطرف و این پست برق‌دار شد.

دشت‌بزرگ با اشاره به اینکه حوادث این چنینی در این موقع از سال، در این استان کاملاً طبیعی است، گفت: حدود ساعت ۳:۳۰ دقیقه صبح امروز توده مه از جنوب به سمت مرکز استان حرکت و به اهواز رسید که در منطقه جنوبی اهواز، شبکه توزیع، انتقال و فوق توزیع متأثر از این پدیده شدند که مشکلات پراکنده‌ای را در سطح شبکه ایجاد کرد.

او ادامه داد: این اتفاق در برخی نقاط منجر به خساراتی در خصوص سیم بریدگی، شکستگی مقره و تعداد دو مورد آسیب دیدگی زنجیر مقره شد که با توجه به تجربیاتی که از سال گذشته داشتیم، اقداماتی وسیعی در خصوص رفع معایب انجام شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان تصریح کرد: منطقه غرب اهواز که عموماً با گرد و خاک مواجه است، با توجه به استفاده از مقره‌های سیلیکونی در این منطقه، با کوچک‌ترین مشکلی مواجه نبود.

او ادامه داد: هم اینک در شهر اهواز با پایداری کامل شبکه مواجه هستیم و پست‌های انتقال به صورت ۱۰۰ درصد پایدار و در مدار هستند، ولی در شبکه فوق توزیع، به خاطر آسیبی که به دو زنجیر مقره رسیده بود، دو پست فوق توزیع با مشکل مواجه شدند که با اقدامات انجام شده از جمله تعویض مقره های آسیب دیده، پست‌های ذکر شده نیز در مدار قرار گرفته و در زمان فعلی ۱۰۰ درصد خاموشی آن‌ها نیز برطرف شده است.

او اضافه کرد: شبکه توزیع منطقه گلستان نیز که با مشکلاتی مواجه شده بود، با انتقال بار منطقه، خاموشی آن مرتفع شد و همکاران مشغول رفع عیب اساسی پست‌های منطقه هستند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان با بیان اینکه در خصوص شبکه فوق توزیع نیز مشکل خاصی وجود ندارد و خطوط برق‌دار است، افزود: در زمان حاضر خاموشی‌ها برطرف شده، شهرها برقدار هستند و تمامی شبکه‌ها نیز در شرایط عادی قرار دارند.

401

کد خبر: 900839

وب گردی

وب گردی