۲۴۰۰ نازل سوخت مایع در یزد استاندارد‌سازی شد

مدیر کل استاندارد استان یزد از استاندارد سازی بیش از ۲۴۰۰ نازل سوخت مایع در یزد خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، محمد حسین ماجدی اردکانی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سومین دور بررسی صحت عملکرد نازل‌های سوخت مایع در استان یزد انجام گرفت اظهار داشت: از ابتدای سال تا کنون 2 هزار و 425 نازل توسط کارشناسان مرتبط تحت آزمون واقع شدند.

مدیر کل استاندارد استان یزد ادامه داد: از این تعداد 2 هزار و 334 نازل قبول و 91 نازل مردود شده اند که البته موارد مردودی می‌توانند پس از رفع نقص فنی به چرخه توزیع سوخت مایع برگردند.

وی با بیان اینکه اندازه شناسی از جمله وظایف و مأموریت‌های سازمان ملی استاندارد ایران است افزود: بر اساس ماده 12 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، علامت ‌گذاری، کنترل، نظارت و آزمایش ادواری اوزان، مقیاس‌ها و وسایل سنجش مطابق مفاد این قانون و به شرحی که در ضوابط اجرایی و مقررات مواد قانونی آمده است، در دوره‌های زمانی معین انجام می‌شود.

ماجدی اردکانی با اشاره به اهمیت نقش و جایگاه استاندارد در زندگی امروزی اضافه کرد: استاندارد نقش مهمی در حفظ سلامت و ایمنی جامعه دارد، از این رو هر سه ماه یک بار کارشناسان آزمایشگاه‌های آزمون و کالیبراسیون مورد تائید این اداره کل، به اتفاق کارشناسان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان، به جایگاه‌های فروش سوخت مایع شهرستان‌های 10 گانه یزد مراجعه و نازل‌های توزیع سوخت مایع آن‌ها را کنترل می‌کنند.

مدیر کل استاندارد استان یزد در ارتباط با جزئیات آزمون و کالیبراسیون نازل‌های توزیع سوخت مایع گفت: بر اساس استاندارد مربوطه و با استفاده از پیمانه‌های مندرج شده مرجع عملیات آزمون انجام می‌شود که در صورت لزوم کالیبراتور سوخت تنظیم و در غیر این صورت نازل مورد آزمون تا رفع عیب از چرخه توزیع خارج می‌شود.

وی در پایان اظهار داشت: ضمن این‌که نازل‌های توزیع سوخت مایع همیشه در حالت پلمپ قرار دارند و در مواقع ضروری و به منظور انجام امور فنی، توسط کارشناسان مربوطه فک پلمپ می‌شوند.

901

کد خبر: 900848

وب گردی

وب گردی