آیت الله نوری همدانی: در تعیین تعرفه‌های آب و برق به توان اقتصادی مردم ‌توجه شود

مرجع تقلید شیعیان گفت: بسیاری از مردم مشکلات مالی داشته و باید در تعیین تعرفه‌های آب و برق توان مالی و اقتصادی مردم موردتوجه قرار گیرد تا مردم دچار مشکلات اقتصادی جدید نشوند.

به گزارش ایسکانیوز، آیت‌الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار با رضا اردکانیان وزیر نیرو با اشاره به اهمیت و جایگاه آب و برق در زندگی مردم اظهار داشت: مسئولیت وزارت نیرو در تأمین آب و برق مردم بسیار مهم بوده و نباید در این جهت کوتاهی انجام شود.

وی با توجه به معیشت مردم و مشکلات اقتصادی جاری در کشور افزود: بسیاری از مردم مشکلات مالی داشته و باید در تعیین تعرفه‌های آب و برق توان مالی و اقتصادی مردم موردتوجه قرار گیرد تا مردم دچار مشکلات اقتصادی جدید نشوند.

مرجع تقلید شیعیان با توصیه به مردم برای حفظ این سرمایه ملی تصریح کرد: مردم باید صرفه‌جویی در مصرف آب و برق را در برنامه زندگی خود وارد کرده و نسبت به این امر و مشکلات پیش‌آمده سهل‌انگاری نداشته باشند.

وی اهمیت فرهنگ‌سازی را در جهت مصرف بهینه آب و برق موردتوجه قرارداد و خاطرنشان کرد: باید برای نهادینه شدن مصرف درست آب و برق در جامعه برنامه‌های فرهنگ‌سازی از طریق رسانه در دستور کار این وزارت خانه قرار بگیرد.

آیت‌الله نوری همدانی در ادامه به مسئولیت‌های فردی، اجتماعی و شغلی افراد در جامعه اشاره کرد و افزود: در بحث مسئولیت‌های اجتماعی نمی‌توانیم نسبت به سرنوشت مسلمانان سوریه، یمن و فلسطین بی‌تفاوت باشیم، این در حالی است که دشمنان همه امکانات خود را برای ضربه زدن به اسلام بسیج کرده‌اند .

وی وجود مرزهای جغرافیایی را در اهمیت دادن به سرنوشت مسلمانان فاقد اهمیت دانست و گفت: در مسئولیت‌های اجتماعی ملاک عقیده و ایمان بوده و ما نمی‌توانیم مرزهای جغرافیایی را ملاک توجه و کمک خود قرار دهیم و باید برای نجات مسلمانان جهان از هیچ کمکی دریغ نکنیم.

901

کد خبر: 900850

وب گردی

وب گردی