طرح ایمنی ایستگاه مترو فرودگاه امام(ره)تکمیل شد

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه در خصوص نقایص اصلی خطوط مترو، اعتبارات ناچیز برای توسعه خطوط حومه و آخرین وضعیت ایمنی مترو فرودگاه امام توضیح داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس ،علی امام با بیان اینکه ما چند نقص جدی در ایستگاههای مترو داریم گفت: یکی از این مشکلات نبود پله برقی در برخی ایستگاه هاست همچنین تعدادی از ایستگاه ها نیز آسانسور ندارند که امکان استفاده افراد دارای معلولیت و کسانی که از ویلچر استفاده می کند را از مترو محدود می کند، همچنین ورودی دوم برخی ایستگاه ها به دلیل مشکل تملک احداث نشده که تمامی این موارد در برنامه‌ ریزی‌های مترو پیش بینی شده و خطوط به تدریج تکمیل می شوند.

وی ادامه داد: امیدواریم به جز تکمیل خطوط ۶ و ۷ اعتبارات لازم برای این نوع نیازهای مترو نیز پیش‌بینی شود.

پیش بینی اعتبارات ناچیز برای متروهای حومه ای

امام در ادامه در پاسخ به پرسشی در خصوص متروهای اقماری پایتخت توضیح داد: برای متروی پرند و اسلامشهر هر ساله در بودجه سنواتی کشور اعتباراتی پیش بینی می شود اما این ارقام آنقدر ناچیز است که با آن نمی توان یک کیلومتر مترو ساخت چه برسد به آنکه خطوط تکمیل و تجهیز شود.

وی اضافه کرد: متاسفانه اعتباری که دولت برای متروهای اقماری در لایحه بودجه پیش‌بینی می‌کنند آنقدر ناچیز است که نمی تواند مورد استفاده موثر قرار گیرد، به همین دلیل مدیریت جدید شهری به مجلس پیشنهاد کرد توسعه این خطوط به خود وزارت راه محول شود.

آخرین وضعیت طرح ایمنی خط مترو فرودگاه امام

مدیرعامل شرکت مترو در ادامه با اشاره به طرح تکمیل شده ایمنی خط متروی فرودگاه امام گفت: در بازنگری این طرح دیدگاه های وزارت راه نیز اعمال شده است و به زودی به شورای عالی فنی وزارت راه ارائه می‌شود و بعد از تصویب ملاک عمل برای اصلاحات مورد نیاز قرار می گیرد.

به گفته امام، در حال حاضر خط فرودگاه امام در حال فعالیت است اما فعالیت های آن محدود و سرفاصله های آن ۵۵ دقیقه است و عملاً تردد در آن محدود است و جای نگرانی چندانی ندارد اما قرار نیست در این حالت باقی بمانند و حتماً توسعه پیدا خواهد کرد.

احداث LRTدر دستور کار نیست/ لزوم تایید مسیرها در شورای عالی ترافیک

وی در ادامه در پاسخ به پرسشی در خصوص خط ال آر تی خیابان بهارستان گفت : در حال حاضر هنوز بازنگری طرح جامع ترافیک تهران به جمع‌بندی و تصویب نهایی نرسیده است و نمی‌تواند نظر قطعی داد که درچه مسیرهایی قرار است ال ار تی احداث شود، بازار، خیابان جمهوری بهارستان گزینه‌های هستند که برای احداث ال آرتی مطرح شده اند اما باید این مسیرها در شورای عالی ترافیک کشور به تایید برسند.

به گفته امام، در حال حاضر احداث ال آر تی در دستور کار نیست و اگر قرار شد این موضوع اجرایی شود باید به دنبال سرمایه گذار مناسب باشیم.

706

کد خبر: 900897

وب گردی

وب گردی