پروژه های اولویت دار در ایلام از زبان معاون استاندار

معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: با توجه به کاهش منابع عمرانی سال آینده استان ایلام پروژه های بالای ۶۰ درصد پیشرفت دارای اولویت اجرا در سال۹۷ است.

به گزارش ایسکانیوز احمد کرمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در دهلران, اظهار داشت: بودجه عمرانی کشور در بودجه 97 به صورت انقباضی بسته شده و همین موضوع کاهش اعتبارات عمرانی استان ایلام را در پی داشته است.

وی با بیان اینکه اعتبارات عمرانی امسال استان درصد کاهش داشته است گفت: محدودیت منابع مالی همیشه وجود دارد که البته در برخی سالها این محدویت ها به دلایلی ممکن است بیشتر شود.

معاون عمرانی استاندار ایلام تصریح کرد: با وجود کاهش نابع اعتبارات عمرانی در سال 97 سعی و برنامه ریزی ما برای تکمیل پروژه های اولویت دار استان است.

وی افزود: برنامه ریزی های انجام شده بر روی تکمیل پروژه های نیمه تمام و پروژه هایی متمرکز است که در توسعه استان نقش کلیدی داشته و بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

کرمی ادامه داد: اجرای پروژه های حوزه راه ها, حوزه آب و خاک, کشاورزی, تکمیل سدها و بندهای انحرافی, ایستگاه های پمپاژ, زیربخش های نفت و گاز و فاز دوم پتروشیمی ایلام از جمله طرح ها و پروژه های اولویت دار استان است که سعی خواهد شد با اعتبارات تخصیص یافته آنها را به پیش ببریم.

معاون عمرانی استاندار ایلام تصریح کرد: امیدواریم با پیگیری های انجام شده در بخش هایی که بسترساز خدمات برای سایر بخش ها هستند و اثر بخشی اقتصادی دارند بتوانیم کارهایی را انجام دهیم.

وی بیان کرد: تکمیل شبکه بزرگراهی استان و اتصال استان به شبکه ریلی که هم اکنون از سه مسیر مختلف مطالعات و پیگیری های آن در حال انجام است از دیگر برنامه هایی است که در حوزه راه ها در سال 97 به دنبال تحقق آن هستیم.

کرمی با بیان اینکه متناسب با ظرفیت هر شهرستان پروژه هایی را تعریف و اولویت بندی خواهیم کرد گفت: البته مجموعه مدیران استانی در تلاش هستند که بتوانند این میزان اعتبارات را از طریق بندها و تبصره های بودجه 97 بیشتر کنند.

وی گفت: اعتبارات عمرانی استان ایلام در سال 96 مبلغ یک هزار و 130 میلیارد ریال بود که این مبلغ در بودجه سال 97 با کاهش روبرو و به مبلغ 650 میلیارد ریال رسیده است.

کد خبر: 900908

وب گردی

وب گردی