آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن «اردبیل – پارس‌آباد»

معاون عمرانی استاندار اردبیل از تکمیل مطالعات و آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن «اردبیل – پارس‌آباد» نیز خبر داد و گفت: مشاوری در حال اتمام مطالعات این پروژه است و در مجموع با برآورد 2 هزار میلیارد تومان می‌توانیم پروژه راه‌آهن اردبیل را در هر دو بخش تکمیل کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، «بهروز ندایی» در جلسه شورای اداری استان اردبیل اظهار کرد: اکثر گرفتاری‌های امروز ما که نتیجه آن را در آسیب‌های اجتماعی و بالا رفتن آمار زندانیان شاهد هستیم به بیکاری و مشکلات مالی مردم برمی‌گردد به طوری که باید به هر شکل ممکن به فکر رونق تولید و جذب سرمایه‌گذاران باشیم.

وی لازمه جذب سرمایه‌گذاران و رونق تولید را توجه به زیرساخت‌ها و پروژه‌های عمرانی بیان و خاطرنشان کرد: نمایندگان استان در مجلس در کنار استاندار اردبیل تمام تلاششان بر این است تا تخصیص مناسب به پروژه‌های عمرانی اتفاق بیفتد.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل تصریح کرد: در وضعیت موجود ما بیشترین تمرکز خود را بر پروژه راه‌آهن و حوزه راهسازی گذاشتیم به طوری که پروژه راه‌آهن اردبیل به میانه به طول 175 کیلومتر در 12 قطعه به شکل کامل فعال است.

ندایی گفت: ما به صورت مرتب روند اجرایی این پروژه را رصد می‌کنیم به طوری که هم اکنون 720 نفر در این پروژه مشغول فعالیت هستند و به جز ایستگاه راه‌آهن که در مرحله مناقصه است مابقی قسمت‌های پروژه راه‌آهن اردبیل – میانه در حال اجراست که امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: مهمترین مشکل در این پروژه مشکلات مالی پیمانکاران است که اخیراً با تأکید استاندار اردبیل میلگردهای مورد نیاز این پروژه از یک کارخانه تأمین شده و سیمان مورد نیاز این پروژه نیز در مرحله تأمین است.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل افزایش اعتبار راه‌آهن اردبیل را در بودجه امسال و سال آینده یادآور شد و اظهار امیدواری کرد با تأمین اعتبار از محل صندوق توسعه ملی ریل‌گذاری پروژه به سرعت اتفاق بیفتد.

ندایی از تکمیل مطالعات و آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن «اردبیل – پارس‌آباد» نیز خبر داد و گفت: مشاوری در حال اتمام مطالعات این پروژه است و در مجموع با برآورد 2 هزار میلیارد تومان می‌توانیم پروژه راه‌آهن اردبیل را در هر دو بخش تکمیل کنیم.

وی به وضعیت راه‌های استان اشاره کرد و گفت: 137 کیلومتر بزرگراه و 716 کیلومتر راه اصلی در استان داریم که در یک برنامه چهار ساله قرار است علاوه بر بهسازی و بازسازی راه‌های اصلی و فرعی 200 کیلومتر بزرگراه جدید در استان اردبیل احداث شود.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل ادامه داد: قطعاً در تأمین اعتبار این پروژه سعی و جدیت خواهیم کرد تا رتبه استان اردبیل را از جایگاه سی‌ام در احداث بزرگراه به رتبه بیستم در چهار سال آینده برسانیم که در این زمینه احداث 200 کیلومتر بزرگراه هدفگذاری شده است.

ندایی به همکاری خوب مسئولان راه و شهرسازی با معاونت عمرانی استانداری اردبیل در تکمیل پروژه‌های راهسازی اشاره کرد و افزود: تکمیل راه کلور – درام، سه راهی صحرا به رضی و گرمی، بیله‌سوار به پارس‌آباد، اردبیل به مشگین‌شهر، «اردبیل – سرچم» و اردبیل به حیران جزو اولویت‌های حوزه راهسازی قرار گرفته است.

کد خبر: 900936

وب گردی

وب گردی