بسیاری از نمایندگان مخالف محدود کردن حقوق اعضای هیات علمی هستند

وزیر علوم از پیگیری جدی این وزارتخانه در خصوص تصمیم کمیسیون تلفیق برای تعیین سقف افزایش حقوق اعضای هیات علمی خبر داد و گفت: بسیاری از نمایندگان در صحبت‌های خود مخالفت خود با این مصوبه اعلام نمودند و باید منتظر ماند و دید این طرح در صحن مجلس چه تعداد رای می‌آورد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر غلامی ضمن اعلام این مطلب به آخرین پیگیری‌های وزارت علوم در خصوص تصمیم کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در خصوص اعمال محدودیت در افزایش حقوق اعضای هیات علمی سال آینده اشاره کرد و افزود: ما تبعات تصویب این موضوع را در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح کرده‌ایم و رایزنی‌هایی نیز با اعضای کمیسیون تلفیق در این زمینه انجام داده‌ایم،‌ ضمن اینکه مکاتبه‌ای در خصوص تبعان آن با کمیسیون مربوطه و رئیس مجلس صورت گرفته است.

وی در ادامه تصریح کرد: تصویب تصمیم کمیسیون تلفیق در خصوصم اعمال محدودیت در افزایش حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها، مطمئنا تبعات منفی بسیاری خواهد داشت. امیدوار هستیم این مطلب در صحن مجلس به تصویب نرسد.

وزیر علوم در گفت و گو با ایسنا با تاکید بر اینکه بسیاری از نمایندگان در صحبت‌های خود مخالف مصوبه کمیسیون تلفیق در خصوص تعیین سقف افزایش حقوق اعضای هیات علمی بودند، گفت: با وجود مخالفت بسیاری از نمایندگان لایحه از طریق کمیسیون تلفیق انتقال پیدا کرده و قرار است در صحن مجلس مطرح شود، باید منتظر ماند و دید این موضوع به طور کلی تا چه اندازه مورد پذیرش نمایندگان قرار می‌گیرد.

بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی، حقوق و مزایای مستمر کارکنانی که در سال 96 ماهیانه بیش از 50 میلیون ریال است و حقوق و مزایای مستمر مقامات موضوع 71 قانون مدیریت خدمات کشوری و مدیران عامل و اعضای هیأت مدیره، روسای دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت و ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه و شهرداران مراکز استان‌ها و دریافتی اعضای شوراهای اسلامی شهر مرکز استان‌ها در سال 96 افزایش نمی‌یابد.

بر اساس مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق بودجه، پاداش پایان خدمت کارکنان پس از 30 سال کار، حداکثر 252 میلیون تومان تعیین شد که نحوه محاسبه این پاداش به این شرح است که 7 برابر حداقل حقوق ماهانه است که در حال حاضر ماهانه حداقل حقوق یک میلیون و 200 هزار تومان است که این رقم پس از گذشت 30 سال خدمت به 252 میلیون تومان می رسد.

204

کد خبر: 900941

وب گردی

وب گردی