تراکنش‌های مالی از نیمه بهمن رمزنگاری می‌شود

بانک مرکزی، انجام تمام تراکنش های مالی، به جز پرداخت قبوض عمومی، در تمام مسیرهایی که به جای فیزیک کارت از اطلاعات آن استفاده می شود را، منوط به رمزنگاری مبدا تا مقصد تراکنش کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از بانک مرکزی، به منظور ارتقای سطح امنیت مبادلات کارتی مردم و پیشگیری از سوء استفاده احتمالی از اطلاعات حساس کارت در مبادلات الکترونیکی بدون حضور کارت، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، طی بخشنامه ای از نیمه بهمن سال جاری، انجام تمام تراکنش های مالی را، به جز پرداخت قبوض عمومی، در تمام مسیرهایی که به جای فیزیک کارت از اطلاعات آن استفاده می شود، را منوط به رمزنگاری مبدا تا مقصد تراکنش کرد.

مطابق این بخشنامه، اطلاعات حساس کارت مردم، نظیر رمز دوم آنها، نباید از مسیرهایی که فاقد رمزنگاری مناسب بوده و امکان ذخیره سازی یا مشاهده آن توسط عواملی غیر از بانک یا ارایه دهنده خدمات پرداخت وجود دارد، مبادله شوند.

این بخشنامه اولین گام برای ارتقای سطح امنیتی بسترهای موجود مبادلات پولی مردم بوده و بر این اساس حرکت به سمت استفاده از سایت ها و برنامه های کاربردی بانک ها و ارایه دهندگان خدمات پرداخت، برای انجام مبادلات کارتی بدون حضور فیزیک کارت به عنوان راه حل ایمن توصیه می شود.

همچنین طی بخشنامه یاد شده و به منظور ارتقای سطح خدمات برنامه های کاربردی پرداخت همراه، امکان استعلام مانده حساب متصل به کارت برای تمام کارت های بانک ها در مرکز شتاب فراهم می شود.

402

کد خبر: 900945

وب گردی

وب گردی