32 کشور در نخستین آزمون سنجش مهارت‌های زبان فارسی شرکت کردند

نخستین آزمون سنجش مهارت های زبان فارسی (سامفا) با شرکت 32 کشور جهان در دانشگاه‌های تهران، بین‌المللی امام خمینی، مشهد،اصفهان و بوعلی سینای همدان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، نخستین آزمون سنجش مهارت های زبان فارسی با حضور بیش از ۶۰۰ زبان آموز خارجی از ۳۲ کشور در دو بخش عمومی و دانشگاهی برگزار می‌شود که بخش عمومی آن روز گذشته برگزار شد و بخش دانشگاهی این آزمون نیز امروز جمعه ششم بهمن ماه برگزار می‌شود. در این آزمون میزان تسلط زبان آموزان غیر ایرانی در چهار مهارت گفتاری، نوشتاری، شنیداری و خوانداری مورد سنجش قرار می‌گیرد.

از سال آینده آزمون "سامفا" طبق جدول زمانبندی حداقل دو بار در سال توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌شود و قبولی در آزمون سامفا ملاک پذیرش دانشجویان غیر ایرانی برای تحصیل در دانشگاه‌های کشور خواهد بود.

بخش دانشگاهی آزمون سامفا برای چهار گروه علوم پایه و فنی مهندسی، علوم پزشکی، علوم انسانی و علوم اجتماعی طراحی شده که دانشجویان غیرایرانی با توجه به رشته تحصیلی مورد علاقه خود برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های ایران در آزمون دانشگاهی شرکت می‌کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، آزمون سامفا مشابه آزمون آیلتس و تافل در زبان انگلیسی است، که تاکنون چنین آزمون متمرکز و استانداردی برای زبان فارسی در کشور وجود نداشته است. این آزمون با تلاش مرکز همکاری های علمی بین‌المللی و با همکاری سازمان امور دانشجویان و سازمان سنجش آموزش کشور در دانشگاهها طراحی و به اجرا در آمده است. از سال آینده این آزمون به صورت همزمان در داخل و خارج از کشور برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا

204

کد خبر: 900954

وب گردی

وب گردی